پناهندگان افغانستانی در ابوظبی: ما در اینجا زندانی هستیم

© https://twitter.comاعتراضات پناهجویان افغان در امارات
اعتراضات پناهجویان افغان در امارات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2022
عضو شوید
پناهندگان افغانستانی در ابوظبی یک بار دیگر در اعتراض به بی‌سرنوشتی شان دست به راهپیمایی و اعتصاب غذا زدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، شماری از پناهجویان افغانستانی در اعتراض به وضعیت نامعلوم خود در کمپ پناهجویان در ابوظبی گفتند: ما اینجا مانند زندانی هستیم.

شماری از پناهجویان افغانستانی که یک سال پیش در جریان تخلیه کابل و با وعده انتقال به امریکا به امارات منتقل شده‌اند، بار دیگر در اعتراض به وضعیت نامعلوم خود تظاهرات کردند.
اردوگاه مهاجران افغان در ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
چندرسانه ای
اردوگاه پناهندگان تخلیه شده از افغانستان در "آوزانزو" ایتالیا

به گفته این پناهجویان، در حال حاضر بیش از ۲ هزار پناهجوی افغانستانی در اردوگاه ابوظبی همچنان در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند. آنها تأکید می‌کنند، که اعتراض آن‌ها تا روشن شدن سرنوشت‌شان ادامه خواهد داشت و برخی از آنها هم دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

برخی از پناهجویان افغانستانی می‌گویند اجازه خروج از محوطه اردوگاه را ندارند و شرایط در این مراکز اسکان موقت "مانند زندان" است.

معترضان همچنین می‌گویند: تنها یک درخواست دارند و آن این است که پس از ماه‌ها اقامت در این کمپ سرنوشت‌شان روشن شود.

اعتراضات این پناهندگان برای نخستین بار در ماه فیبروری پس از توقف روند اسکان دوباره در این مرکز آغاز شد و باعث شد یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا از آنجا بازدید کند. این مقام در آن بازدید وعده داده بود همه افغانستانی‌ها تا ماه اگوست اسکان مجدد داده خواهند شد.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی دوباره گروه طالبان تاکنون بیش از هشت میلیون نفر از افغانستان بیرون رفته اند و شهروندانی که در افغانستان باقی مانده اند نیز در صدد بیرون شدن از این کشور هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала