پوتین خواستار جبران خسارات وارده به افغانستان شد

© SputnikPoutine à la Conférence sur l'interaction et les mesures de confiance en Asie le 13 octobre 2022
Poutine à la Conférence sur l'interaction et les mesures de confiance en Asie le 13 octobre 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2022
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواستار لغو دارایی های مسدودشده به طور غیرقانونی افغانستان و جبران خسارات وارده در طول سال های اشغال این کشور شد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه در ششمین اجلاس کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی آسیا (سیکا) که امروز پنجشنبه در آستانه برگزار شد، گفت: ما خواهان جبران خسارات وارده به افغان‌ها در طول سال‌های اشغال و آزادسازی دارایی های مسدود شده غیرقانونی افغانستان هستیم.
به گفته رئیس‌جمهور پوتین، افغانستان همچنان یکی از حادترین چالش ها برای امنیت منطقه است. وی از این موضوع ابراز تاسف کرد.
پوتین افزود: این کشور در نتیجه بیش از 20 سال حضور نظامی امریکا و ناتو و شکست سیاست‌های آنها، قادر به حل مستقل مشکلات مرتبط با تهدیدات تروریستی نبوده است که همانطور که سلسله حملات خونین تروریستی ادامه دارد، حملات تروریستی خونین، از جمله انفجار 5 سپتمبر در سفارت روسیه در کابل.
رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: برای عادی سازی اوضاع در قلمرو افغانستان، البته باید به طور مشترک بهبود اقتصادی آن را ارتقا داد.
به نظر او، در چارچوب حل و فصل در افغانستان، استفاده از توانمندی های سازمان همکاری شانگهای و ساختار منطقه ای ضد تروریستی آن مفید خواهد بود.
رئیس‌جمهور پوتین گفت: ما همچنین از همه کشورهای آسیایی دعوت می‌کنیم تا با بانک اطلاعات بین‌المللی که به اتبکار روسیه برای مقابله با تروریسم ایجاد شده است، همکاری نزدیک‌تر کنند.
رئیس‌جمهور روسیه توجه شرکت کنندگان در این نشست را به این واقعیت جلب کرد که روسیه به همراه شرکای خود از چین پیش نویس بیانیه مشترک اجلاس آستانه را در مورد همکاری در تضمین امنیت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات تهیه کردند. پوتین ابراز امیدواری کرد که تصویب شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала