حملات راکتی روسیه: کارشناسان: این یک هشدار برای اوکراین است

© AP Photo / Efrem LukatskyНа месте попадания российской ракеты в Киеве
На месте попадания российской ракеты в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2022
عضو شوید
کارشناسان سیاسی افغانستان حملات راکتی اخیر را یک گام مثبت می‌پندارد و تاکید دارد باید آنان را مجبور ساخت تا به میز مذاکره حضور پیدا کنند.
صبح روز دوشنبه، برای اولین بار از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین نیروهای مسلح روسیه به حملات گسترده ای به بزرگترین شهرهای اوکراین از جمله کی یفف، خارکف، دنیپر، لووف، ترنوپل، ایوانو-فرانکیفسک، ژیتومیر، خملنیتسکی، کرمنچوگ و سایر شهرها انجام دادند.
در این حملات تاسیسات مهم فرماندهی نظامی، زیرساختارهای راهبردی ارتباطاتی و سیستم های انرژی اوکراین مورد هدف قرار گرفت.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه قول داد که در صورت تکرار حملات کی یف به زیرساختهای راهبردی فدراسیون روسیه، چنین حملات محکم به خاک اوکراین ادامه خواهد یافت.
حالا سوال اینجاست که انجام این حملات به چه معنی دارد و روسیه تا چه حدی امکانات و توان انجام چنین حملات را دارد؟
یحیی چاووش، رئیس حزب خط سوم افغانستان در صحبت با خبرگزاری اسپوتنیک می گوید که پس از حمله تروریستی روی پل کریمه، به اساس فرمان ولادیمیر پوتین، حملات راکتی در شهر مهم اوکراین انجام شد.
آقای چاوش گفت:

حملات راکتی بر زیرساختی اقتصادی، نظامی، مراکز فرماندهی در اکثر شهرهای اوکراین صورت گرفت، که این خود یک گوش مال (هشدار) قوی برای دولت زلنسکی بود، دولتی که باندرا (ناسیولیست) را رهبری دارد، و با حمایت امریکا به یک دولت تروریستی در منطقه تبدیل شده است، و این حملات راکتی ضربه محکمی در حوزه انرژی برای اورپا بود".

یحیی چاوش - اسپوتنیک افغانستان
یحیی چاووش
رئیس حزب خط سوم افغانستان
رئیس حزب خط سوم افغانستان تاکید دارد که پس این حملات که زیرساخت ها دولت اوکراین اعلام کرد که دیگر برق به اروپا عرضه کرده نمی تواند.
آقای چاووش در خصوص واکنش های غرب افزود:

"پس از این حملات ما دیده ایم، که اداره ایالات متحده و ناتو، واکنشی داشته اند که گویا غرب و ناتو سلاح های مدرن دفاع هوایی و دیگر سلاح را در اختیار اوکراین قرار می دهند".

یحیی چاوش - اسپوتنیک افغانستان
یحیی چاووش
رئیس حزب خط سوم افغانستان
این کارشناس سیاسی افغانستان همچنان هشدار می دهد که قراردادن چنین سلاح ها در اخیتار اوکراین بی نتیجه است، چنانچه آنان قبلا نیز این کار کردند، نتیجه آن صرف باعث ویرانی اوکراین و مردم آن خواهد بود.
او اظهار داشت:

"زلنسکی و اداره او را یک جنون وحشتناکی فرار گرفته است، این خود جهان را به طرف تباهی میبرد، ایالات متحده به عنوان وسیله می خواهد اوکراین را برای تحریک کردن بیشتر روسیه در جنگ استفاده کند".

یحیی چاوش - اسپوتنیک افغانستان
یحیی چاووش
رئیس حزب خط سوم افغانستان
رئیس حزب خط سوم افغانستان می گوید که امریکا و غرب در خصوص اوکراین نیز مانند افغانستان بیشتر دوام نخواهد داشت، بخصوص در حالی که غرب زیر فشار انرژی قرار دارند، اگر این فشار ادامه پیدا کند، همانگونه اتحادیه اروپا در حالت فروپاشی قرار دارد ناتو نیز فرو می پاشد.
آقای چاووش می افزاید که این حملات راکتی روی روحیه نیروهای روسیه نیز تاثیر گذار بوده است، برای کسانی که می خواستند در این نبرد پیروزی داشته باشند، همچنان زمستان پیش‌رو، همانگونه زمستان ها ارتش روسیه کمک کرده بود در جنگ، و این زمستان نیز یک پیروزی چشم‌گیری برای ارتش روسیه در پی خواهد داشت.
دوکتور شیر حسن حسن، آگاه امور سیاسی به خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان گفت حملات راکتی روسیه به زیرساخت های اوکراین کار بود دقیق، باید اوکراین بداند که هر حرکتی بر ضد روسیه انجام می دهند، بی جواب نمی ماند.
این کارشناس برجسته افغان گفت:

"در خصوص حملات راکتی روسیه باید بگویم، حمله شد و در آنجا زیرساخت اوکراینی تحت حمله قرار گرفت، کاری است موثق، از خاطر این که اوکراین باید مجبور شود و بداند هر حرکتی منفی که آنان بر ضد روسیه انجام می دهند، به شمول بمب گذاری و یا انفجار در پل کریمه، بی جواب باید نماند".

شیر حسن حسن - اسپوتنیک افغانستان
دوکتور شیر حسن حسن
آگاه امور سیاسی
آقای شیر حسن حسن تاکید دارد که جنگ در ساحه غیرنظامی جریان دارد، اداره اوکراین باید این را درک کنند، که زور شان به روسیه نمی کشید، و یک راه حل صلح‌آمیز باید انتخاب شود.
او افزود:

"آنان (اوکراین) باید مجبور شوند برای ختم جنگ آماده شوند، غرب تشویش این را دارند که اوکراین باید در جنگ پیروز و روسیه ناکام شود، این کار غیر ممکن است".

شیر حسن حسن - اسپوتنیک افغانستان
دوکتور شیر حسن حسن
آگاه امور سیاسی
این کارشناس سیاسی افغانستان حملات راکتی اخیر را یک گام مثبت می‌پندارد و تاکید دارد باید آنان را مجبور ساخت تا به میز مذاکره حضور پیدا کنند.
قابل ذکر است که روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала