افشای ناتوانی آمریکا برای مقابله با "اژدر روز قیامت" روسیه

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر دستگاه زیرآبی «پوسیدون» روسیه در نوع خود بهترین دستگاه است
دستگاه زیرآبی «پوسیدون» روسیه در نوع خود بهترین دستگاه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ی جاپانی در گزارشی نوشت که ایالات متحده آمریکا هیچ سلاحی برای مقابله با "اژدر روز قیامت" روسیه در اختیار ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Yahoo News جاپان در گزارشی نوشت: ایالات متحده آمریکا چیزی برای مقابله با "سلاح روز قیامت" روسیه - اژدر هسته ای پوزئیدون در اختیار ندارد.
نویسنده مقاله می‌افزاید:"پوزئیدون" زیر آب حرکت می کند و انفجار این سلاح قادر است سونامی به ارتفاع 500 متر ایجاد کند که قادر به زیر گرفتن شهر های ساحلی است.
نویسنده مطالب یادآور می شود، ارتفاع مجسمه آزادی در نیویورک 93 متر و ساختمان امپایر استیت 443 متر است. یعنی یک موج خیلی بالاتر از این ساختمان ها شهر را زیر خواهد گرفت.
زیردریایی هسته‌ای "پوزئیدون" قابلیت فرار، از هر گونه سیستم دفاعی دشمن را دارد.
گفته می شود این اژدر می‌تواند تا 10 هزار کیلومتر زیر آب حرکت کند و سپس در نزدیکی ساحل منفجر شود و سونامی رادیواکتیو ایجاد کند.
روزنامه جاپانی بیان می کند که ایالات متحده سلاح هایی قابل مقایسه با پوزئیدون در اختیار ندارد و بنابراین اژدر روسیه تهدیدی جدی برای آنها محسوب می شود.
پیشتر روزنامه ایتالیایی "لارپوبلیکا" گزارش داد که ناتو با ارسال اطلاعاتی به کشورهای عضو خود نسبت به ماموریت زیردریایی اتمی روسی به نام "بلگورود" که حامل ابراژدر اتمی است، هشدار داده است
این اژدر اتمی سال 2018 توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ارائه شد. آمریکا برای ردیابی این گونه اژدرها شبکه ماهواره‌ای را فعال کرده، اما آنها قادر به شناسایی این اژدرها در زیر دریا نیستند. زیردریایی بلگورود 184 متر طول و 15 متر عرض دارد و می‌تواند با سرعت 60 کیلومتر در ساعت زیر آب حرکت کند. ابراژدر پوزئیدون پرتابه 24 متری است که قادر به حمل کلاهک اتمی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала