- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

روسیه: تدارکات کی‌یف برای عملیات درنزدیکی نیروگاه زاپروژیا خنثی شد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه زاپروژیا
نیروگاه زاپروژیا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، بامداد 14 اکتبر، آماده سازی کی‌یف برای عملیات انتقال نیرو ها از طریق رودخانه‌ در نزدیکی نیروگاه هسته ای در جهت منطقه زاپروژیا خنثی شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز شنبه در بیانیه‌ی اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه تلاش اوکراین برای فرود آوردن نیروها در نزدیکی نیروگاه اتمی زاپروژیا را خنثی کردند، بیش از 50 سرباز و افسر دشمن، پنج قایق، دو لنج، تانک و دستگاه های زرهی جنگی پیاده نظام منهدم شدند.
بر اساس اطلاعات وزارت دفاع در نتیجه حمله دقیق نیروی هوافضای روسیه به نقطه استقرار موقت دومین کندک قطعه مکانیزه شماره 65 اوکراین در نزدیکی شهر زاپروژیا، بیش از 160 نفر از نیروهای نظامی دشمن که در سه کندک مستقر بودند، منهدم شدند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала