شکنجه و کوچاندن یک همکار پیشین نظامیان خارجی در بلخ

© #https://twitter.com انفجاری در بلخ 18 کشته و زخمی بر جای گذاشت
 انفجاری در بلخ 18 کشته و زخمی بر جای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2022
عضو شوید
نزدیکان یک همکار پیشین نظامیان خارجی می‌گویند که او در بلخ از سوی استخبارات طالبان بازداشت و شکنجه شده‌ است
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اطلاعات روز به حکم جلب این فرد که از سوی فرماندهی امنیه‌ طالبان در بلخ صادر شده، نیز دست یافته و در این حکم آمده است که اسامی فیروز (مستعار) به "جرم" همکاری با نیروهای خارجی که منجر به کشته و زخمی‌شدن نیروهای طالبان شده، هرچه عاجل به مدیریت مبارزه با جرایم حاضر شود.
فرماندهی امنیه‌ی طالبان در بلخ به این فرد هشدار داده است که اگر حاضر نشود، بازداشت خواهد شد و به جزای اعمالش خواهد رسید. این در حالی است که طالبان عفو عمومی اعلام کرده و گفته‌اند که به مقامات، نظامیان پیشین و همکاران نیروهای خارجی کار ندارند.
بستگان این همکار نظامیان خارجی می‌گویند که آنان حکم جلب را پس از بازداشت و شکنجه توسط استخبارات طالبان، دریافت کرده است.
یکی از بستگان این فرد افزود که او حدود یک ماه پیش بازداشت شده بود و پنج روز در زندان استخبارات طالبان بوده است.
به‌گفته‌ی منبع، این فرد با وساطت موی سفیدان آزاد شد؛ اما موی سفیدان نیز این همکار پیشین نیروهای خارجی را متهم به خیانت کرده و از او در حضور طالبان تعهد گرفته‌اند که از بلخ کوچ کنند. خانواده‌ی این فرد در حال حاضر از بلخ کوچ کرده‌اند.
به روایت منبع، طالبان در بلخ خانه‌ی این همکار نظامیان خارجی را نیز چندین‌بار تلاشی کرده‌اند.
پیش از این هم گزارش‌ها از بازداشت، شکنجه و قتل همکاران نیروهای خارجی وجود داشت. همین‌طور طالبان بارها متهم به بازداشت و قتل نظامیان پیشین شده‌اند. این گروه اما این اتهامات را تکذیب می‌کنند و می‌گویند که به فرمان عفو عمومی رهبرشان پابند هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала