- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پنتاگون محتوای بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را افشا کرد

CC BY-SA 2.0 / Mariordo59 / Aerial view of the Pentagon, Arlington, VAعلاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی
علاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2022
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که بسته جدید کمک نظامی به اوکراین شامل وسایط زرهی و مهمات برای سیستم موشکی هیمارس است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا "پنتاگون" اعلام کرده که آمریکا به عنوان بخشی از کمک های نظامی 725 میلیون دالری جدید مهمات و گلوله های توپخانه هیمارس را به اوکراین منتقل خواهد کرد.
وزارت دفاع آمریکا گفت: "بسته کمک های دفاعی جدید شامل: مهمات اضافی برای سیستم موشکی "هیمارس"، 23000 گلوله توپ 155 میلی متری، 500 گلوله توپ 155 میلی متری با دقت بالا، 5155 واحد سیستم های مین گذاری ضد تانک از راه دور است."
به گفته پنتاگون، علاوه بر این، بسته جدید شامل پنج هزار موشک ضد تانک، موشک ضد رادار پرسرعت، بیش از 200 دستگاه زرهی و دو میلیون گلوله خواهد بود.
در این گزارش آمده است که ایالات متحده از ماه جنوری 2021 تاکنون 18.2 میلیارد دالر کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است و میزان کمک های ارائه شده از سال 2014 به 20.3 میلیارد دالر رسیده است.
روسیه پیش از این در پی ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را به همه کشورهای ناتو از جمله آمریکا ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند بلکه تأثیر منفی خواهد داشت.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала