بایدن: افغانستان هرگز "پناهگاه امن" برای تروریستان نخواهد بود

© AP Photo / Evan Vucciبایدن: افغانستان هرگز "پناهگاه امن" برای تروریستان نخواهد بود
بایدن: افغانستان هرگز پناهگاه امن برای تروریستان نخواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2022
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا در بیاناتی اظهار داشته که افغانستان دیگر هرگز پناهگاه امنی برای فراهم سازی حملات تروریستی علیه آمریکا و متحدانش نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، می‌گوید که واشنگتن حکومت "امارت اسلامی" طالبان را به خاطر تعهد اش در امر پیکار با هراس‌افگنی پاسخگو می‌داند.
آقای بایدن در سند راهبردی تازه امنیت ملی ایالات متحده مریکا گفته‌است که افغانستان هرگز پناهگاه امن برای انجام حمله‌های هراس‌افگنی به ایالات متحده آ مریکا و متحدانش نخواهد بود.
جو بایدن، رييس جمهور آمریکا ، در این سند گفته است: "ما تضمین خواهیم کرد که افغانستان هرگز به عنوان پناهگاه امن برای حمله‌های هراس‌افگنانه در برابر ایالات متحده یا هم پیمانان ‌ما نخواهد بود. ما طالبان را به خاطر تعهدات عمومی شان در برابر مبارزه با هراس‌افگنی پاسخگو خواهیم دانست."
این در حالی است که پیش ازاین امام علی رحمان رییس جمهور تاجیکستان بار دیگر نسبت به امنیت سرحدات این کشور با افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است.
رئیس جمهور تاجیکستان در نشست سران روسیه و کشورهای آسیای میانه گفت که او شاهد گسترش فعالیت شبه نظامیان در مرز با افغانستان است.

رییس جمهور تاجیکستان افزوده، "ما شاهد گسترش فعالیت گروه‌های مختلف تروریستی و افراطی در افغانستان هستیم."

او ادعا کرد که بیش از 12 گروه تروریستی در افغانستان حضور دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала