- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

حمله موشکی به مناطقی از کی‌یف

© AP Photo / Adam Schreckحمله موشکی به مناطقی از کی‌یف
حمله موشکی به مناطقی از کی‌یف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2022
عضو شوید
مقامات حومه کی‌یف از یک حمله موشکی به منطقه خبر داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، اولکسی کولبا، رئیس اداره نظامی منطقه ای کی‌یف ، از حمله موشکی به مناطقی ازاین ولایت خبر داده است.
وی در کانال تلگرامی خود نوشت: "منطقه کی‌یف هدف حمله موشکی قرار گرفت، همه سرویس ها در حال کار هستند، امدادگران در محل هستند. این حمله تلفات جانی نداشته است."
روز شنبه، یک هشدار حمله هوایی به طور همزمان در چندین منطقه اوکراین اعلام شد. منابع خبری اوکراین از به صدا درآمدن، آژیر حمله هوایی در سراسر اوکراین خبر دادند.

شبکه تلویزیونی "پنج" اوکراین خبر داد: "صدای آژیر حمله هوایی در سرتاسر اوکراین بصدا در آمد".

پیش از این، ادارات منطقه ای تعدادی از مناطق اوکراین نیز از فعال شدن هشدار حمله هوایی از جمله در کی یف پایتخت خبر داده بودند.

در روزهای دوشنبه و سه شنبه، رسانه های اوکراینی از حمله به زیرساخت های حیاتی از جمله بخش انرژی خبر دادند. در نتیجه اصابت راکت به نیروگاه برقی در منطقه وینیتسا اوکراین، انقال برق در این منطقه دچار مشکل شد. علاوه بر این، Ferrexpo یکی از بزرگترین شرکت های استخراج معدن در اوکراین، فعالیت خود را به دلیل قطع برق متوقف کرده است. راه‌آهن اوکراین گزارش می‌دهد که تقریبا نیمی از قطارها در اوکراین با تاخیر حرکت می‌کنند.

روز دوشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در نشستی با اعضای شورای امنیت این کشور گفت که حمله ای گسترده با سلاح های هدایت شونده دقیق به تاسیسات زیرساختی اوکراین انجام شده است. پوتین حادثه پل کریمه را یک حمله تروریستی با هدف تخریب زیرساخت های غیرنظامی خواند. به گفته وی، کی یف خود را هم تراز با نفرت انگیزترین گروه های تروریستی قرار داده است و بی پاسخ گذاشتن جنایات رژیم کی یف غیرممکن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала