- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

روسیه: در نبرد اوکراین از سیستم توپخانه‌ی قدرتمند "پنی سیلین" استفاده شد

© Photo / Russian electornics سیستم توپخانه‌ی قدرتمند "پنی سیلین"
سیستم توپخانه‌ی قدرتمند  پنی سیلین  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2022
عضو شوید
یک منبع نظامی روسیه در بیاناتی اظهار داشت: سیستم های توپخانه‌ی "پنی سیلین" اثربخشی خود را در مبارزه با توپخانه ناتو در اوکراین نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع نظامی در اظهارزاتی بیان داشت که جدیدترین سامانه های شناسایی توپخانه روسیه "پنی سیلین" کارایی خود را در نبردهای اوکراین از جمله در نبرد با توپخانه ناتو که در اختیار سربازان اوکراینی قرار داده شده است، نشان داد.
به گفته این منبع، چندین سیستم شناسایی توپخانه 1B76 "پنی سیلین" در شرایط جنگی در اوکراین آزمایش شده است.
وی در ادامه افزود: این مجتمع‌ها در چارچوب نبرد ضد آتشباری با توپخانه نیروهای اوکراینی، از جمله سیستم های توپخانه ای اوکراین که توسط کشورهای ناتو استفاده می‌شود، کارایی بالایی از خود نشان داده‌اند."
مجتمع های توپخانه‌ی "پنی سیلین" برای شناسایی مواضع شلیک توپ و راکت و همچنین موشک های ضد هوایی و تاکتیکی در نظر گرفته شده است.
بر خلاف مدل های مشابه آمریکایی AN / TPQ-36 مورد استفاده سربازان اوکراینی از رادار برای شناسایی خمپاره های با کالیبر بزرگ یا موشک استفاده می کنند، مدل روسی توانایی تشخیص شلیک شدن موشک، جهت حرکت هواپیما و حتی خمپاره را با صدا دارد و مجموعه شناسایی "پنی سیلین" قادر است که 5 ثانیه بعد از شلیک محل آن را در محدوده 25 کیلومتری تشخیص دهد.
این ماهیت مجموعه "پنی سیلین" باعث می شود که جنگ الکترونیک دشمن که بر رادارها اثر می گذارد بر آن بی اثر باشد.
"پنی سیلین" توسط موسسه تحقیقاتی "Vector" که بخشی از شرکت "Ruselectronics" روسیه است، توسعه یافته است. این مجموعه به طور موثر در هر زمان از شبانه روز در دمای -40 تا +50 درجه سانتیگراد کار می کند. این سیستم بر روی شاسی "کاماز" و ماژول اپتوالکترونیک شناسایی آن بر روی دکل بالابر نصب شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала