ماسک: روسیه در تلاش "کشتن" استارلینک در اوکراین است

© AP Photo / Susan Walshماسک
ماسک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2022
عضو شوید
میلیاردر آمریکایی، مدیرعامل شرکت فضایی "اسپیس ایکس" و موترسازی"تسلا" ادعا نموده که روسیه تلاش دارد تا سیستم اینترنت ماهواره ای استارلینک را در اوکراین "بکشد".
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک، کارفرما و میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل شرکت فضایی "اسپیس ایکس" و موترسازی"تسلا" در ادعا کرده که روسیه برای "کشتن" سیستم اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین تلاش دارد و ممکن است علیرغم منابعی که برای حفاظت از آن سرمایه گذاری شده است، این سیستم از کار بازماند.
ماسک در این باره نوشت: "استارلینک تنها سیستم ارتباطی است که هنوز در جبهه کار می کند - بقیه همه مرده اند. روسیه فعالانه در تلاش است تا استارلینک را بکشد. برای محافظت از آن، اسپیس ایکس منابع عظیمی را ارسال کرده است... با این وجود، استارلینک ممکن است که بمیرد."
گفتنی است شرکت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک روز گذشته خبر داده که دیگر قادر به پرداخت هزینه‌های خدمات ماهواره ویژه به اوکراین نیست و از وزارت دفاع آمریکا خواسته است که این هزینه را متقبل شود.
تاکنون نزدیک به 20 هزار ماهواره استارلینک برای ارائه خدمات اینترنتی در اختیار اوکراین قرار گرفته و ایلان ماسک رئیس این شرکت فضایی، درتوئیتی اعلام کرد"انجام این عملیات برای شرکت اسپیس ایکس هزینه 80 میلیون دالری در برداشته که تاپایان سال جاری میلادی هزینه این خدمات، 100میلیون دالر خواهد شد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала