ماسک: شرکت ماهواره‌ی استارلینک به ارائه اینترنت رایگان برای اوکراین ادامه می‌دهد

© AP Photo / Patrick PleulГенеральный директор Tesla Илон Маск на открытии завода Tesla Berlin Brandenburg в Грюнхайде, Германия
Генеральный директор Tesla Илон Маск на открытии завода Tesla Berlin Brandenburg в Грюнхайде, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2022
عضو شوید
مولتی میلیاردر آمریکایی مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس گفت که شرکت ماهواره ای استارلینک به صورت رایگان برای نیازهای اوکراین کار خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک، تاجر آمریکایی، مدیرعامل شرکت های تسلا و اسپیس ایکس گفت که به تامین مالی تعمیر و نگهداری سیستم ارتباطات ماهواره ای استارلینک در اوکراین ادامه خواهد داد.
پیش ازاین شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک اعلام کرد که دیگر قادر به پرداخت هزینه اینترنت ماهواره ای "استارلینک" در اوکراین نبوده و چنانچه آمریکا خواهان ادامه این سرویس در آن کشور است، پنتاگون باید پرداخت هزینه آن را تقبل کند.
تاکنون نزدیک به 20 هزار ماهواره استارلینک برای ارائه خدمات اینترنتی در اختیار اوکراین قرار گرفته و ایلان ماسک رئیس این شرکت فضایی، درتوئیتی اعلام کرد"انجام این عملیات برای شرکت اسپیس ایکس هزینه 80 میلیون دالری در برداشته که تاپایان سال جاری میلادی هزینه این خدمات، 100میلیون دالر خواهد شد".
با این حال ماسک در توییتر خود نوشت: "به جهنم... در حالی که استارلینک هنوز در حال ضرر دادن است و سایر شرکت ها میلیاردها دلار از مالیات دهندگان دریافت می کنند، ما به تامین مالی دولت اوکراین به صورت رایگان ادامه خواهیم داد."
وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" اعلام کرده که در حال "همکاری با متحدان و شرکاست تا بهترین گزینه را برای حمایت از نیازهای اوکراین پیدا کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала