جین پینگ از نشست با بایدن در G20 امتناع ورزید

© AFP 2023 / Noel Celis Председатель КНР Си Цзиньпин на открытии XX съезда Компартии Китая в Пекине
Председатель КНР Си Цзиньпин на открытии XX съезда Компартии Китая в Пекине  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2022
عضو شوید
امریکا از امتناع نشست شی جین پینگ با بایدن در G20 خبر داد.
به گزارش سپوتنیک، Politico خبر داده است که مقامات چینی از تایید دستور کار مذاکرات بایدن و شی جین پینگ گروه 20 خودداری می کنند.
مقامات چینی از تصویب دستور کار مذاکرات جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین که قرار است در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اندونزیا برگزار شود، جلوگیری کردند. خاطرنشان می شود که پیکن پس از اتخاذ موضع غیردوستانه واشنگتن در قبال چین، از جمله به دلیل وعده های بایدن برای حفاظت نظامی از تایوان، از تعامل با مقامات امریکایی امتناع می ورزد. همچنین در چین، آنها از اعمال کنترل صادرات ایالات متحده بر روی نیمه هادی های خود ناراضی هستند.
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2022
بایدن: امریکا در صورت درگیری بین جزیره و چین از تایوان دفاع خواهد کرد
به گفته این نشریه، جناح چینی می تواند به طور کامل دیدار دو رهبر را مختل کند، زیرا اقدامات کاخ سفید باعث خشم چین شده است.
پیش از این، در 6 سپتامبر، بایدن ابراز اطمینان کرده بود که در صورت شرکت در این نشست گروه 20 در ماه نوامبر در اندونیزیا با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد.
در 14 اکتوبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که هنوز نیازی به مذاکره با رئیس جمهور ایالات متحده نمی بیند. وی خاطرنشان کرد که هنوز بحث برای چنین مذاکرات ایجاد نشده است. رهبر روسیه همچنین درباره حضور خود در نشست گروه 20 گفت که این موضوع هنوز حل نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала