- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

گواهی جنگجویان آزوف درباره کشتار غیرنظامیان

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Автобус со сдавшимися в плен украинскими военнослужащими и боевиками националистического батальона "Азов"
Автобус со сдавшимися в плен украинскими военнослужащими и боевиками националистического батальона Азов  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2022
عضو شوید
شبه نظامیان هنگ آزوف پذیرفتند، که بارها غیرنظامیان را در ماریوپل کشته اند.
به گزارش اسپوتنیک، اعضای اسیر شده این واحد آزوف که دستگیر شده اند، پذیرفتند، که شبه نظامیان هنگ ملی گرای اوکراینی "آزوف" بارها غیرنظامیان را کشته اند.
رینات علیف از اعضای آزوف گفت: در آغاز اپریل بود، که در ماریوپل در خیابان آزوفستال، من چهار غیرنظامی را با تفنگ تک تیرانداز به طور تصادفی در جریان درگیری زمانی که متوجه حرکت شدم، اما متوجه نشدم که دشمن است یا نه و معلوم شد که آنها غیرنظامی هستند، کشتم.
российские военные - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نابودی اردوگاه های آیدر و آزوف توسط نیروهای روسیه
به گفته وی، همچنین دیده است که چگونه تانک اوکراینی به سمت ساختمان های مسکونی شلیک می کند.
گروهبان هنگ میخائیل شوتس اعتراف کرد، که در جریان تیراندازی با ارتش روسیه به یک غیرنظامی شلیک کرده است.
وی گفت: معلوم شد که آنها با ارتش روسیه تماس گرفتند و یک غیرنظامی با بازوبند سفید از جلوی ما فرار کرد .من ندیدم که یک غیرنظامی است، تنها یک گلوله به سمت او شلیک کردم. من در کمیته تحقیق همه چیز را پذیرفتم.
به گفته گروهبان، او همچنین شاهد این بوده است که چگونه یک ملی گرا اوکراینی به یک مرد پیر در یک فروشگاه شلیک کرده است.
افزون بر این، شوتس گفت، که یکی دیگر از ملی گرایان با علامت فراخوان فریتز به یک روس اسیر تیراندازی کرد و در پاسخ به خشم غیرنظامیان، دو نفر از آنها را کشت.
نیروهای روسی به همراه نیروهای جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، در میانه ای ماه می ماریوپل را پس از اینکه تاسیسات زیرزمینی کارخانه آزوفستال، جایی که شبه نظامیان آزوف و ارتش اوکراین در آن پنهان شده بودند، زیر کنترل نیروهای متفقین قرار گرفتند، آزاد کردند.
در ماه سپتامبر، روسیه و اوکراین تبادل زندانیان را برگزار کردند. همانطور که در کی‌یف اعلام شد، ۲۱۵ سرباز از جمله ۱۰۸ جنگجوی هنگ آزوف به نیروهای مسلح اوکراین منتقل شدند.
به گفته رئیس جمهوری دونتسک دنیس پوشیلین، ۵۵ نظامی به روسیه بازگشتند و ویکتور مدودچوک، سیاستمدار مخالف اوکراین نیز مبادله شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала