جایزه بشردوستانه 2022 به دختر افغان اعطا گردید

جمیله افغان
جمیله افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2022
عضو شوید
وب سایت رسمی Aurora، جایزه بشردوستانه ارمنی سال 2022 به جمیله افغانی، فعال حقوق بشر و معلم افغانی اعطا گردید.
به گزارش اسپوتنیک، در سایت رسمی از ابتکار تاجران و نیکوکاران Ruben Vardanyan، Vartan Gregoryan و Nubar Afeyan قدردانی صورت گرفت. این جایزه سالانه به افرادی اعطا می‌شود که خود را برای نجات دیگران، به خاطر سهم استثنایی‌شان در حفظ جان انسان‌ها و ترویج انسان‌گرایی به خطر می‌اندازند. برنده جایزه 100000 دالری و فرصت ادامه فعالیت امدادی خیریه با انتخاب سازمانی که روح جایزه را برآورده می کند و او را برای مشارکت در کارهای بشردوستانه تشویق مینمایند، دریافت می کند. این سازمان یک میلیون دالر جایزه نقدی را دریافت خواهد کرد. کمیته انتخاب جایزه Auroraرا به ریاست جورج کلونی بازیگر برنده اسکار شامل برندگان جایزه نوبل، دولتمردان و شخصیت های عمومی است.
زهرا جویا برنده جایزه بنیاد بیل و ملیندا گیتس شدزهرا جویا، مؤسس رسانه "رخشانه" برنده جایزه بنیاد بیل و ملیندا گیتس شد.
Zahra Joya - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2022
زهرا جویا برنده جایزه بنیاد بیل و ملیندا گیتس شد
خاطرنشان می شود که تا اگوست 2021، NECDO موفق شد بیش از صد هزار زن را با برنامه های سوادآموزی از طریق ایجاد مراکز کوچک به رهبری ساکنان محلی در بسیاری از جوامع تحت پوشش قرار دهد.
سازمان دهندگان گفتند: "این سازمان همچنین به بیش از 10000 زن که توسط یکی از اعضای خانواده یا شریک زندگی خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، کمک های حقوقی و روانی ارائه کرده است. جمیله مجبور به فرار از افغانستان است."
علاوه بر افغانی، هادی جمعهان صلح‌بان و میانجی یمنی که مرتباً جان خود را به خطر می‌اندازد تا تبادل اسیران جنگی را تسهیل کند و اجساد کشته‌شدگان را از خط مقدم خارج کند و فعال سیاسی مصری، وکیل مهینور المصری، که "از آزادی های سیاسی دفاع می کند"، همچنین کاندیت جایزه Aurora 2022 و حقوق بشر در کشور شد.
برندگان گذشته جایزه شفق قطبی عبارتند از مارگریت بارانکیتسه (2016) فعال بوروندی، دکتر تام کاتنا (2017) دکتر امریکایی، کیاو لا آنگ مدافع حقوق روهینگیا (2018)، میرزا دینایی فعال ایزدی (2019)، فعالین حقوق بشر سومالیایی و فارتون. ایلواد المان (2020) و فعال حقوق بشر جمهوری دموکراتیک کنگو جولین لوسنگه (2021)می باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала