ادامه همکاری بیل گیتس با طالبان برای برای مبارزه با فلج اطفال در افغانستان

© Photo / ریاست صحت عامه ولایت هراتواکسین پولیو
واکسین پولیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2022
عضو شوید
سازمان بشردوستانه بیل و ملیندا گیتس از همکاری این نهاد بشر دوستانه با طالبان برای ریشه کن ساختن فلج اطفال در افغانستان خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، بیل گیتس، میلیاردر آمریکایی در مصاحبه ای با روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" گفته است که سازمان بشردوستانه بیل و ملیندا گیتس، با دولت موقت طالبان برای مبارزه با فلج اطفال در افغانستان همکاری می کند.
گیتس گفت که شرکای این صندوق با طالبان در قطر ملاقات کرده‌اند، اما از توضیح بیشتر خودداری کرد و با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه این جنبش، چنین تماس‌هایی را "وضعیت بسیار دشوار" توصیف کرد.
میلیاردر آمریکایی به سوال در خصوص اینکه آیا خودش حاضر است با نمایندگان طالبان دیدار کند، پاسخ مستقیمی نداد. وی گفت: "راستش را بخواهید، نمی دانم که این موضوع محرم است یا خیر. من برای کمک به کمپین [ریشه کنی] فلج اطفال بسیار تلاش خواهم کرد. این اولویت اصلی بنیاد است."
بنیانگذار مایکروسافت از اختصاص 1.2 میلیارد دالر اضافی برای مبارزه با فلج اطفال در سراسر جهان خبر داد. در مجموع، از سال 2007، بنیاد خیریه او 5 میلیارد دالر برای این اهداف خرچ کرده است.
وضعیت صحی در افغانستان به دلیل نبود داروهای لازم و کمبود متخصصین بسیار متشنج است. به طور خاص، مشکل واکسیناسیون علیه فلج اطفال حاد است. به گفته مرکز فدرال کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده، بیش از 3 میلیون کودک در افغانستان به واکسن این بیماری مسری دسترسی ندارند.
پیش ازاین سازمان صحی جهان با از توزیع بیش از 80 میلیون دوز واکسن خوراکی فلج اطفال به 9 میلیون کودک افغان خبر داده است.
این سازمان می‌گوید که واکسن‌های خوراکی فلج اطفال از نوامبر سال گذشته در هشت دوره واکسیناسیون به کودکان در افغانستان توزیع شده است.
به گفته این سازمان، وضعیت جاری بحران بشری و دسترسی سخت مناطق دورافتاده به مراکز صحی در برخی ولایات افغانستان، فعالیت‌های ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در افغانستان را مختل می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала