آمریکا عواقب رویارویی با روسیه، چین و ایران را پیش بینی کرد

© AP Photo / Czarek SokolowskiВоеннослужащий США рядом с бронемашиной в Польше
Военнослужащий США рядом с бронемашиной в Польше - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2022
عضو شوید
بلومبرگ: آمریکا قادر به مقابله نظامی همزمان با روسیه، چین و ایران نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، هال برندز مورخ آمریکایی در مقاله ای برای بلومبرگ می نویسد که اقدامات هماهنگ روسیه، چین و ایران می تواند به طور قابل توجهی نفوذ جهانی ایالات متحده را تضعیف کند.
در این مقاله آمده است: دولت ایالات متحده اغلب برای مقابله با بیش از یک بحران در یک زمان تلاش می کند زیرا توجه سیاستمداران ارشد محدود است. علاوه بر این، آمریکا در حال حاضر کمتر از هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد برای مقابله با چالش های نظامی متعدد مجهز شده است. کاهش قابل توجه هزینه های دفاعی واقعی در اوایل دهه 2010، همراه با بدتر شدن محیط تهدید، ایالات متحده را وادار کرد تا استراتژی دفاعی "یک جنگ" را به جای استاندارد "دو جنگ" در دهه های 1990 و 2000 اتخاذ کند.
نویسنده مقاله خاطرنشان می کند که ایالات متحده نمی تواند همزمان با حل بحران اوکراین، حل مناقشه چین و تایوان و مهار ایران کنار بیاید.
این مورخ آمریکایی می گوید: "جنگ بین ایالات متحده و رقبای آن در هیچ یک از این صحنه های جنگ اجتناب ناپذیر نیست. در همه آنها احتمال روشنی وجود دارد."
هال برندز گفت: "تنش های تب دار" با چین و روسیه واشنگتن را وادار می کند که مراقب ایران باشد، در حالی که دولت بایدن باید مراقب تحریک شی جین پینگ در حالی که در حال مبارزه با مسکو است باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала