اتحادیه اروپا: خرید گاز طبیعی مایع از روسیه را در 9 ماه 50 درصد افزایش داد

© Sputnik Vitaly PodvitskiЕС нарастил закупки СПГ у России на 50% за девять месяцев
ЕС нарастил закупки СПГ у России на 50% за девять месяцев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2022
عضو شوید
اتحادیه اروپا از ابتدای سال جاری عرضه گاز طبیعی مایع (LNG)، از روسیه را به 15 میلیارد متر مکعب افزایش داده است.
به گزارش اسپوتنیک، کشورهای اروپایی خرید گاز طبیعی مایع، یا ال‌ان‌جی از روسیه را 50 درصد افزایش دادند و به 15 میلیارد متر مکعب بین ماه جنوری تا سپتامبر 2022 در بحبوحه کاهش عرضه خط لوله از گازپروم رسیدند.
به گزارش اسپوتنیک، در نه ماهه اول سال 2022، اتحادیه اروپا واردات گاز طبیعی مایع (LNG)، روسیه را 50 درصد افزایش داد و به 15 میلیارد متر مکعب رساند. در عین حال، سهم روسیه از کل واردات LNG منطقه در سال جاری 17 درصد است.
کارشناسان بازار توافق کردند که امسال بازار گاز طبیعی مایع، تمرکز خود را به اروپا معطوف کرده است. در همان زمان، به دلیل کاهش تقاضا برای سوخت در چین، حتی حجم LNG متعلق به شرکت های چینی به منطقه اروپا ارسال شد.
علاوه بر این، حجم تولید LNG در طول سال به دلیل راه اندازی ظرفیت های جدید افزایش یافت.
تحلیلگران معتقدند که عرضه LNG به دلیل عدم وابستگی به کشورهای ترانزیتی به ابزاری موثر برای تنوع بخشیدن به صادرات گاز روسیه تبدیل شده است. علاوه بر این، این رویکرد پس از خرابکاری در نورد استریمز مطرح شد. در عین حال، به دلیل خطرات ژئوپلیتیکی و مشکلات پیش بینی های بلندمدت در بازار انرژی، فعلاً بهتر است خطوط لوله گاز جدید احداث نشود.
در 16 اکتبر، دستیار وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور انرژی، جفری پیات از بسیج منابع ایالات متحده برای صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) به اروپا خبر داد. به گفته وی، آمریکا بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی مایع در جهان در سال 2022 خواهد بود که 70 درصد از صادرات آمریکا به اروپا خواهد رفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала