در آمریکا یک منطقه جدید برای درگیری با روسیه پیشنهاد شد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر دنیا از پشت دروازه فوتبال قطب شمال.
دنیا از پشت دروازه فوتبال قطب شمال. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2022
عضو شوید
یک سناتورآمریکایی می گوید که قطب شمال می تواند به مرکز درگیری با روسیه تبدیل شود.
به گزارش اسپوتنیک، سناتور آمریکایی آنگوس کینگ در مصاحبه ای با سی ان ان گفت گرمایش زمین نه تنها مسیرهای جدیدی را در قطب شمال باز می کند، بلکه منطقه را به مرکز بالقوه درگیری از جمله با روسیه تبدیل می کند.
سناتور خاطرنشان کرد که تغییرات اقلیمی به دلیل علاقه قدرت های جهانی به ذخایر دست نخورده انرژی و مواد معدنی و همچنین مسیرهای حمل و نقل دریایی منجر به "هیجان" در اطراف قطب شمال شده است.
بر اساس برخی برآوردها، در ربع قرن گذشته، 75 درصد از یخ های قطب شمال ناپدید شده است. علاوه بر این، برخی از دانشمندان معتقدند که در 12 سال آینده ممکن است چنین دوره های تابستانی داشته باشیم که قطب شمال با یخ پوشیده نشود.
تمام این فضای اضافی به معنای ایجاد مسیرهای حمل و نقل جدید و کاهش زمان حمل و نقل تلقی می شود.
به گفته وی ممکن است شاهد کاهش 15 روزه برخی از مسیرهای حمل و نقل باشیم. این یک مزیت اقتصادی بزرگ است. با این حال، فراموش نکنید که روسیه مالک بیش از نیمی از سواحل قطب شمال است."
آنگوس کینگ پیشنهاد کرد که درگیری بین روسیه و ایالات متحده در قطب شمال امکان پذیر است.
وی در زمینه به اهمیت حیاتی منطقه برای سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا اشاره کرد.
با این حال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرده است، روسیه قطب شمال را نه به عنوان یک میدان فتنه ژئوپلیتیک، بلکه به عنوان فرصتی برای همکاری پایدار می بیند.
در عین حال، وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که تصور یک قالب همکاری در قطب شمال یا پان قطب شمال بدون مشارکت روسیه به عنوان بزرگترین کشور در این منطقه دشوار است، در حالی که مسکو همچنان برای همکاری از جمله با کشورهای غیر قطبی باز است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала