شناختن روسیه به عنوان کشور پشتیبان تروریسم از سوی پارلمان استونیا

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг на здании посольства Эстонии в Москве
Флаг на здании посольства Эстонии в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2022
عضو شوید
پارلمان استونیا کارکردهای روسیه در اوکراین را نکوهش و این کشور را پشتیبان تروریسم خواند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی نهاد عالی قانونگذاری جمهوری بالتیک گزارش داد، که پارلمان استونیا، روسیه را پشتیبان تروریسم اعلام کرد.
بیانیه نکوهش سیاست کرملین در اوکراین با پشتیبانی 88 نماینده استونیا (در مجموع از 101 نماینده استونیا که در پارلمان کار می کنند)، هیچ رای ممتنع یا مخالفی وجود نداشت.
«سمارق انفجار هستوی»: آزمایش ناکام سلاح هستوی کوچک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2022
لتونیا، لیتوانیا و استونیا تهدید به خلع سلاح گردید
در این سند آمده است: "پارلمان استونیا، فدراسیون روسیه را یک کشور پشتیبان تروریسم اعلام می کند که اقدامات آن باید به طور مشترک رد شود. پارلمان استونیا از جامعه بین المللی می خواهد که اعلامیه های مشابهی را تصویب کند".
همچنین در این سند بیان شده است، که استونیا این تصمیم را گرفته و از درخواست تجدیدنظر مربوطه رادای اوکراین پشتیبانی می‌کند. در این تصمیم آمده است، که پارلمان از تقاضای محروم کردن روسیه از وضعیت عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل پشتیبانی می کند و همچنین از کشورهای اتحادیه اروپا می خواهد که در اعمال تحریم های اقتصادی اضافی در برابر فدراسیون روسیه و متحدش بلاروس اتحاد نشان دهند.
پیش از این، در ماه اگوست، بیانیه مشابهی از سوی پارلمان لتونیا تصویب شد. وزارت خارجه روسیه این اقدام را یکی دیگر از مظاهر روس هراسی از سوی ریگا خواند. پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که دولت امریکا تصمیم نهایی خود را برای عدم دادن وضعیت دولت حامی تروریسم به روسیه گرفته است. مسکو پیش از این هشدار داده بود که اجرای احتمالی چنین ابتکاری توسط واشنگتن به واکنش‌های سختی منجر خواهد شد.
یادآوری می کنیم، که روسیه از 24 فیبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته وی، هدف نهایی آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала