تیرباران ۲۷ اسیر در پنجشیر از سوی جنگجویان گروه طالبان در ماه گذشته

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2022
عضو شوید
یک نهاد پژوهشی در بریتانیا با بررسی عکس‌ها و ویدیوهایی از کشتار نیروهای مخالف طالبان از سوی جنگجویان گروه طالبان در پنجشیر می‌گوید، که این گروه ۲۷ اسیر را در این ولایت به رگ‌بار بسته‌ است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، یافته‌های پروژه پژوهشی "افغانستان ویتنس – گواه افغانستان"، که گزارشش روز سه‌شنبه، ۲۶ میزان، منتشر شد، حاکی است که طالبان در ماه گذشته در ولایت پنجشیر، ۲۷ مرد را اسیر کردند و سپس به ضرب گلوله کشتند.
"مرکز غیرانتفاعی مقاومت اطلاعاتی" مستقر در بریتانیا که اطلاعات درباره رویدادهای ضد حقوق بشری در افغانستان را جمع‌آوری و تحلیل و تجزیه می‌کند، این ویدیوها و عکس‌ها را که عمدتا توسط افراد گروه طالبان منتشر شده‌اند، بررسی کرده است.
یکی از ویدیوها که در این پروژه تحقیقی بررسی و تایید شده، پنج مرد را نشان می‌دهد که طالبان چشم‌ها و دست‌های‌شان را بسته‌اند.
براساس گزارش خبرگزاری اسوشتیدپرس، جنگ‌جویان طالبان به مدت ۲۰ ثانیه به این مردان گلوله‌باری می‌کنند و فریاد شادی سر می‌دهند.
پژوهشگران این مرکز تایید می‌کنند‌، که طالبان روش‌های وحشیانه‌ای را علیه نیروهای مخالف خویش و همچنان حامیان این نیروها، استفاده کرده‌اند.
دیوید آزبورن، رهبر تیم "شاهد افغان"، گفته است، این گزارش "واضح‌ترین مثال" است که طالبان "پاک‌سازی سازمان‌یافته" جنگ‌جویان مقاومت را انجام می‌دهند.
آزبورن گفته است: "با استفاده از روش‌های منبع باز، ما حقایقی را در مورد اعدام گروهی و سیستماتیک یک گروه از مردان در دره پنجشیر در اواسط سپتامبر کشف کرده‌ایم."
او افزوده است: "در زمان اعدام، افراد بازداشت شده در بند بودند و هیچ تهدیدی برای اسیرکننده‌گان طالبان نبودند."
در این گزارش آمده است که در اثر تجزیه و تحلیل ده‌ها منبع تصویری از رسانه‌های اجتماعی – عمدتاً فلم‌ها و عکس‌ها – به‌گونه قطعی ثابت شده که ۱۰ مرد دیگر نیز توسط جنگ‌جویان طالبان در ولسوالی دره پنجشیر به قتل رسیده‌اند.
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
بازهم جنگجویان گروه طالبان در پنجشیر سه اسیر جنگی را تیرباران کردند
همچنان گزارش می‌افزاید که در این پروژه تحقیقی ۱۷ قتل غیرقانونی دیگر نیز از تصاویر بیشتر در رسانه‌های اجتماعی تایید شده که همه مردان مرده با دست‌های بسته از پشت را نشان می‌دادند.
این در حالی است که ماه گذشته، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفته بود که طالبان ۴۰ جنگ‌جوی جبهه مقاومت را کشته و بیش از ۱۰۰ تن را در پنجشیر اسیر کرده‌اند.
چندی بعد، عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان، گفت که یک هیات در حال بررسی فلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی است.
علی‌میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی، گفته است: "طالبان با کشتن اسیران جنگی که تسلیم آن‌ها شده بودند، مرتکب جنایت جنگی شده‌اند و فلم‌ها گواه این امر است".
در گزارش "افغان ویتنس" همچنان آمده است که شواهد موثقی دال بر کشته شدن ۳۰ تن دیگر در اثر حمله ماه گذشته طالبان علیه "مبارزان مدعی مقاومت" در پنجشیر را در اختیار دارد.
یادآوری می کنیم، که از آغاز چیرگی گروه طالبان در ماه اگوست سال گذشته بر افغانستان تاکنون درگیری میان گروه طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان جریان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала