گروه طالبان برای رسمیت داشتن بین‌المللی در تلاش برپایی پیوند با اسراییل است

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2022
عضو شوید
یک شبکه خبری اسرائیلی از آمادگی یک بخش گروه طالبان برای برپایی پیوند این گروه با اسرائیل خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، شبکه خبری ۲۴ اسراییل به نقل از منابع آگاه از درون طالبان گزارش داده است، که یک جناح از طالبان آماده برقراری ارتباط با اسراییل‌ است.
این شبکه به روز سه‌شنبه، ۲۶ میزان، در گزارشی می‌گوید، که این جناح از گروه طالبان در ابتدا می‌خواهد به‌گونه محرم با این کشور وارد گفت‌وگو شود تا در نهایت به توافقی دوجانبه دست یابد.
ثبت 375 مورد خشونت علیه خبرنگاران در ده ماه گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
نکوهش اسرائیل، اما کردار اسرائیلی/ طالبان گزارشگران رویداد مسجد ایوب را دستگیر کردند
براساس معلومات این گزارش، طالبان در تلاش کسب مشروعیت بین‌المللی و تداوم رژیم خود هستند و از این‌ رو به اسراییل به‌عنوان یک بازیگر بانفوذ قوی در میان قدرت‌ها می‌بینند.
شبکه اسراییلی "i24NEWS" نام منبع خود را که یک مقام پیشین افغانستان است و در کابل با تصمیم‌گیران و وزیران رژیم طالبان ارتباط دارد، به دلیل حفظ امنیتش فاش نکرده است.
به گفته این منبع، جناحی از طالبان که از جهت‌گیری سیاسی برقراری روابط با اسراییل حمایت می‌کند، حدود ۲۰۰ نفر از جمله مقام‌های ارشد این گروه را شامل می‌شود.
این شبکه افزوده است، که با وزارت خارجه اسراییل در رابطه با برقراری روابط با طالبان تماس گرفته شده، اما این درخواست پاسخ به‌موقع دریافت نکرده است.
پیش از این محمدنعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در مصاحبه‌ای با الجزیره عربی گفته بود که طالبان با هیچ کشوری مشکل خاصی ندارد.
او در پاسخ به این سوال که آیا این شامل اسراییل نیز می‌شود، گفته بود: "ما چه مشکلی با اسراییل داریم؟ شاید کسی دیگر بگوید که آیا آماده [گفت‌وگو] با کره مریخ هستید؟"
او در ادامه گفته بود: "اگر یک کشور یا فردی با ما مشکل ندارد، چرا از ما می‌پرسید که ما مشکلات خود را با مردمی حل کنیم که کاری به کار ما ندارند؟ از نظر من، طرح این سوال نامعقول است".
با این حال وزارت خارجه گروه طالبان و سخنگویان این گروه درباره این گزارش شبکه اسراییلی "i24NEWS" تاکنون دیدگاه شان را بیان نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала