بانک جهانی: اقتصاد افغانستان با چالش‌های مهم روبرو است

© Photo / Sarai.Shahzadaاستفاده از پول خارجی در افغانستان ممنوع شد؛ آیا این اقدام طالبان نقطۀ ضعف دارد؟
استفاده از پول خارجی در افغانستان ممنوع شد؛ آیا این اقدام طالبان نقطۀ ضعف دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2022
عضو شوید
گزارش جدید بانک جهانی نشان می‌دهد، که اقتصاد افغانستان پس از چیرگی گروه طالبان دچار آشفتگی قابل‌ توجهی شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، براساس گزارش بانک جهانی که روز سه‌شنبه، ۱۸ اکتوبر، نشر شده است، اختلالات در سیستم پرداخت در افغانستان بیشتر فعالیت‌های بخش خصوصی را با مشکل مواجه کرده و سبب کاهش مشاغل شده است.
با تسلط طالبان، افغانستان بر مدار بحران قرار گرفته است/ از بین رفتن بیش از 400 مواشی در پنجشیر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
با تسلط طالبان، افغانستان بر گردونه ای آشفتگی قرار گرفته/ از بین رفتن بیش از 400 مواشی در پنجشیر
بانک جهانی براساس آمارهای اولیه‌اش از تولید ناخالص داخلی افغانستان گفته است که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰ درصد کاهش‌ یافته است.
با این‌ حال، بانک جهانی گفته که اقتصاد افغانستان در برخی از زمینه‌ها بهبود یافته است. صادرات افزایش‌ یافته، نوسانات نرخ ارز کم شده و جمع‌آوری درامدهای داخلی نسبتاً سالم بوده است.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان در پانزدهم ماه اگوست سال گذشته میلادی، بازرگانان، استادان، نظامیان و بسیار از شهروندان دیگر افغانستان که شمار شان به بیش از پنج میلیون می رسند، این کشور را ترک کردند. اکنون پس از یکسال بیشتر از چیرگی این گروه میزان فقر و بیکاری در این کشور به بیش از نود درصد رسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала