- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

مقامات خرسون قصد دارند 50 تا 60 هزار نفر از ساکنان از ساحل راست دنیپر را خارج کنند

© Photo / РИА НовостиВид на реку Днепр и Херсон
Вид на реку Днепр и Херсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2022
عضو شوید
مقامات منطقه خرسون قصد دارند ظرف یک هفته حدود 50 تا 60 هزار نفر را به ساحل چپ دنیپر منتقل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر سالدو، سرپرست فرمانداری در برنامه "سولوویوف لایو" گفت: مقامات منطقه خرسون قصد دارند ظرف یک هفته حدود 50000 تا 60000 نفر را به ساحل چپ دنیپر منتقل کنند.
او توضیح داد که اگر نیروهای مسلح اوکراین دیواره های نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را بشکنند، آنگاه آب به خرسون خواهد رسید.
سالدو افزود: آب در برخی نقاط تا یک متر افزایش می یابد، جایی که مردم باید سریعتر خارج شوند. خود خرسون در یک کرانه مرتفع واقع شده است، فقط مناطق جدید، جزایر ما، منطقه کوچک کورابل - در آنجا می تواند آب بالاتر از سطح پایه قرار گیرد و تهدیدی برای ثبات خانه ها خواهد بود.
روز قبل، سرپرست فرمانداری اعلام کرد که مقامات منطقه تصمیم گرفته اند جمعیت غیرنظامی شهرداری های بریسلاو، بلوزرسکی، اسنیگیرفسکی و الکساندروفسکی را به صورت سازمان یافته به ساحل چپ دنیپر منتقل کنند.
این واقعیت که رژیم کی‌یف می تواند از روش های ممنوعه جنگ در منطقه خرسون استفاده کند، توسط فرمانده گروه متحد نیروها در منطقه عملیات ویژه، ژنرال ارتش سرگئی سوروویکین بیان شد. وی افزود: همچنین اطلاعاتی در مورد آمادگی نیروهای مسلح اوکراین برای حمله موشکی گسترده به سد نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا و همچنین حمله موشکی و توپخانه ای گسترده به این شهر وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала