واکنش وزارت امور خارجه روسیه به سخنان مقام های گروه طالبان درباره اتحاد شوروی و ناتو

© Sputnik / Ramil Sitdikovماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه به سخنان برخی از مقام های افغانستان در باره مسئولیت اتحاد جماهیر شوروی و ناتو واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان برخی از مقام های گروه طالبان نوشت: مسکو نتیجه گیری شماری از مقام های گروه طالبان افغانستان درباره مسئولیت مساوی اتحاد جماهیر شوروی و ناتو در قبال وضعیت این کشور را بی جا خواند.
عباس استانکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2022
استانکزی به پاکستان: برای "نان پیدا کردن" افغانستان را قربانی نکنید
زاخارووا نوشته است، که فدراسیون روسیه نتیجه گیری های مقام های کنونی افغانستان درباره مسئولیت مساوی اتحاد جماهیر شوروی و ناتو در افغانستان را ناموجه می داند. مسکو از کابل می خواهد تا ارزیابی های مسئولانه تری از سهم روسیه در زندگی افغانستان داشته باشد. طرف روسی بر این باور است، که مسئولیت اصلی وضعیت آشفته در افغانستان بر عهده کشورهای غربی است و از کابل می‌خواهد که سهم روسیه در حیات جمهوری را با مسئولانه‌تر ارزیابی کند.
او افزوده است: ما از نمایندگان رسمی در کابل می‌خواهیم تا ارزیابی‌های مسئولانه‌تر از سهم روسیه در زندگی افغانستان و مقایسه‌هایی که از آنها حاصل می‌شود، انجام دهند. مولفه زیست محیطی مربوط به کشورهای غرب جمعی است".
او در ادامه نوشته است، که مسکو نتیجه گیری شماری از مقام های افغانستانی درباره مسئولیت مساوی اتحاد جماهیر شوروی و ناتو در قبال وضعیت آن کشور را غیر قابل توجیه می داند.
یادآوری می کنیم، که (یک‌شنبه/۲۴میزان/۱۴۰۱) شیر محمد عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه گروه ط‌البان گفته بود، که حضور نظامی اتحاد شوروی، امریکا و ناتو در افغانستان به محیط زیست این کشور آسیب رسانده است.
استانکزی این سخنان را روز یک‌شنبه، ۲۴میزان در مراسم تجلیل از هفته‌ی جهانی تغییر اقلیم در کابل بیان کرده بود.
معین وزارت خارجه ط‌البان گفته بود، که با استعمال سلاح‌های گوناگون از سوی روسیه، امریکا و ناتو در افغانستان، محیط زیست این کشور آسیب جدی دیده است.
استانکزی از جهان خواسته بود، که برای بهبود محیط زیست در افغانستان همکاری کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала