- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

واکنش کارشناسان نظامی و سیاستگران به فرمان پوتین درباره اعلان حکومت نظامی در سرزمین های جدید روسیه

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر Запорожская АЭС
Запорожская АЭС  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2022
عضو شوید
در آغاز امروز چهارشنبه رئیس جمهو روسیه حکومت نظامی را در جمهوری خلق لوهانسک، جمهوری خلق دونتسک، مناطق خرسون و زاپروژیا از 20 اکتوبر اعلان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان نظامی و سیاستگران به این فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داده اند.
اسکات ریتر تحلیلگر نظامی، افسر پیشین اطلاعات تفنگداران دریایی ایالات متحده برای اسپوتنیک درباره فرمان امروز پوتین گفت: "حکومت نظامی به فرماندهان در جبهه و مقامات غیرنظامی آنها این فرصت را می‌دهد تا فرآیند تصمیم‌گیری را ساده‌تر کنند و تلاش‌ها را منحصراً بر دستیابی به پیروزی نظامی متمرکز کنند. و این اهمیت حکومت نظامی است".
Заседание Совета Федерации РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2022
شورای فدراسیون روسیه فرمان پوتین مبنی بر برقراری حکومت نظامی در چهار منطقه را تصویب کرد
واصفی سل دبیرکل صندوق توسعه کریمه برای اسپوتنیک در این باره گفت: "مطبوعات غربی می نویسند که روسیه کنترل خود را بر سرزمین هایی که در آن حکومت نظامی وضع شده است، از دست داده است. با این حال، من فکر می کنم که برعکس، اوضاع تحت کنترل است. غرب جمعی خواستار حمله از اوکراین است. رژیم کیف در حال آماده سازی حمله به سد کاخوفکا در آینده نزدیک است. به همین دلیل تخلیه غیرنظامیان و تقویت واحدهای نظامی اعلام شد".
Президент РФ Владимир Путин на пленарном заседании VI саммита Совещания по взаимодействию и мерам доверия в Азии (СВМДА) во Дворце Независимости (13 октября 2022). Астана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوروژیا حکومت نظامی اعلام می شود
سرلشکر محمد عباس کارشناس نظامی سوریه درباره حکومت نظامی چنین دیدگاه خود را بیان کرد: "تصمیم امروز به این معنی است که عملیات ویژه روسیه وارد مرحله جدیدی از توسعه شده است. مسکو حق دارد با تروریسم اوکراینی مورد حمایت واشنگتن مخالفت کند. از آنجایی که به روسیه سرزمین های جدیدی پیوسته است، هرگونه حمله به آنها را باید حمله به روسیه تلقی کرد - بنابراین اقدامات پوتین بسیار منطقی و قابل درک است. غرب باید بداند که استفاده از خاک اوکراین به عنوان حیاط خلوت برای حملات به روسیه بدون مجازات غیرممکن است".
در آغاز امروز چهارشنبه ولادیمیر پوتین گفت، که حکومت نظامی درجمهوری خلق لوهانسک، جمهوری خلق دونتسک، مناطق خرسون و زاپروژیا از 20 اکتوبر برقرار شده است.
یادآوری می کنیم، که مطابق ماده 102 قانون اساسی روسیه، رئیس جمهور این کشور در صورت تجاوز به فدراسیون روسیه یا تهدید فوری به تجاوز، با اعلام فوری این موضوع به شورای فدراسیون و دومای دولتی این کشور، حکومت نظامی را در قلمرو فدراسیون روسیه یا مناطق جداگانه آن وضع می کند.
حکومت نظامی با فرمان رئیس جمهور روسیه معرفی می شود که بلافاصله برای تصویب به شورای فدراسیون ارائه می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала