- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

آمریکا سلاح "مخفی" روسیه در عملیات اوکراین را نام گرفت

CC BY 2.0 / Kevin Ortiz / Dolphins
Dolphins  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ی آمریکایی در گزارشی نوشت: روسیه در عملیات ویژه در اوکراین ازدلفین‌هایی جنگی بهره می‌گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، بلیک استیلول، روزنامه‌نگار در مقاله‌ی برای نشریه‌ی 19Fortyfive، با استناد به داده های موسسه نیروی دریایی ایالات متحده می نویسد:روسیه ممکن است از دلفین های رزمی برای مبارزه با خرابکاران اوکراینی در دریای سیاه استفاده کند.
وی‌گوید که از حیوانات دریایی آموزش دیده با موفقیت برای کشف مین های زیر آب و مبارزه با شناگران استفاده می شود.
استیلول خاطرنشان کرد "جلوگیری از ورود خرابکاران و نیروهای ویژه به بندر و محله های بندرگاه کار دشواری است که مستلزم هوشیاری مداوم یا در دسترس بودن فناوری نظامی مدرن است. در این شرایط چه چیزی می تواند با حیوانی که همیشه حتی در هنگام خواب هوشیار است، مقایسه شود؟".
در سال 2014، پس از اینکه کریمه بخشی از روسیه شد، مرکز دولتی که قبلاً دلفین‌های جنگی در آن آموزش داده می‌شدند نیز تحت صلاحیت روسیه قرار گرفت.
پیش از این، یک منبع در ساختارهای قدرت در شبه جزیره کریمه گفته بود که اولین تمرینات مربوط به چنین حیواناتی در سال 2015 در شبه جزیره برگزار شد. سپس از هر ده پستاندار دریایی آزمایش شده هفت نفر درگیر آنها شدند.
تا به امروز، تنها دو مرکز آموزش دلفین های جنگی در جهان وجود دارد - پایگاه سن دیگو (ایالات متحده آمریکا) ومرکز سواستوپل (روسیه).
گفتنی است از دهه 1960 نیروی دریایی آمریکا دلفین ها و شیرهای دریایی را برای کمک به محافظت در برابر تهدیدات زیر آب آموزش داده است.
به گفته کارشناسان دریایی، دلفین‌ها پیچیده‌ترین سونارهای شناخته شده برای علم را دارند که تشخیص مین‌ها و دیگر اجسام بالقوه خطرناک در کف اقیانوس را که تشخیص آنها با استفاده از سونار الکترونیکی دشوار است، نسبتاً آسان می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала