- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

امیدواری مقامات خرسون برای آزادی سه منطقه دیگر

© Photo خرسون
 خرسون  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2022
عضو شوید
مقام های خرسون برای آزاد سازی سه منطقه دیگر دراین شهر ابراز امیدواری نموده اند.
به گزارش اسپوتنیک، کریل استرموسوف، معاون اداره خرسون می‌گوید، که مقامات خرسون قصد دارند سه منطقه دیگر این شهر را از کنترل اوکراین آزاد کنند.
وی گفت: "پس از دفع حمله به خرسون، ما قصد داریم یک ضد حمله به نیکولایف، اودسا و دنپروپتروفسک انجام دهیم.
روز گذشته سه‌شنبه (19 اکتبر) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست شورای امنیت این کشور با صدور یک فرمان ، حکومت نظامی در مناطق خرسون، زاپروژیا، جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک را اعلام کرد.
رئیس جمهور روسیه گفت:" یادآور می شوم که در دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا تا قبل از پیوستن آنها به خاک روسیه وضعیت جنگی وجود داشت. اکنون هم لازم است این وضعیت را در چارچوب قانونگذاری روسیه تشکیل دهیم. به همین دلیل دستور برقراری وضعیت جنگی در این چهار منطقه از روسیه را امضا کردم. این حکم بلافاصله برای تائید و تصویب به شورای فدراسیون ارسال می شود."
یادآوری می کنیم، که مطابق ماده 102 قانون اساسی روسیه، رئیس جمهور این کشور در صورت تجاوز به فدراسیون روسیه یا تهدید فوری به تجاوز، با اعلام فوری این موضوع به شورای فدراسیون و دومای دولتی این کشور، حکومت نظامی را در قلمرو فدراسیون روسیه یا مناطق جداگانه آن وضع می کند.
حکومت نظامی با فرمان رئیس جمهور روسیه معرفی می شود که بلافاصله برای تصویب به شورای فدراسیون ارائه می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала