سناتور آمریکایی: پنتاگون اطلاعات دو دهه جنگ افغانستان را برای آینده به‌درستی حفظ کند

© AFP 2023 / Nicholas Kammعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2022
عضو شوید
یک عضو جمهوری‌خواه کنگره امریکا نسبت به احیای القاعده و داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌ و خواهان حفظ و بایگانی امن اطلاعات دو دهه جنگ افغانستان شده است.
به گزارش اسپوتنیک، مایک‌ والتز، سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، روز چهارشنبه، 20 اکتبر ، در نامه‌ای به وزارت دفاع این کشور گفته است که با توجه به اهمیت موضوع، اطلاعات دو دهه جنگ‌ آمریکا در افغانستان را به‌گونه امن نگهداری کند تا در آینده از آن کار گرفته شود.
او گفته است: "طبق اطلاعات، القاعده در حال احیای خود در افغانستان است و ما بار دیگر با چشم‌انداز حملات تروریستی علیه منافع امریکا در خارج و احتمالا در داخل کشور مواجه خواهیم شد."
والتز افزوده است: "بسیار مهم است که اطلاعات جمع‌آوری‌ شده را امن، حفظ و در دسترس خدمات نظامی قرار دهیم، به‌ویژه اگر مجبور باشیم در آینده سربازان را دوباره بازگردانیم."
این عضو کنگره، خروج از افغانستان را فاجعه‌بار خوانده و‌ گفته است که اطلاعات دو دهه جنگ در این کشور باید به‌گونه امن حفظ شوند تا اگر سربازان ناگزیر به بازگشت به افغانستان شوند، از آن استفاده کنند.
او همچنان گفته است از آینده‌ای بیم دارد که بار دیگر سربازان آمریکایی تهدید جنگ با القاعده و‌ گروه‌های تروریستی در افغانستان را به جان بخرند.
این اظهارات در حالی ایراد می‌شود که با کشته شدن ایمن‌ الظواهری در کابل، نگرانی‌های واشنگتن و قانون‌گذاران آمریکایی نسبت به تهدیدات گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان بالا گرفته است؛ زیرا به گفته مقام‌های آمریکایی، واشنگتن نظارت مستقیم‌ بر اوضاع افغانستان را از دست داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала