رسانه: اروپایی ها سرانجام درک کردند که قربانی استراتژی آمریکا هستند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Трубопровод Gazela для транспортировки российского газа в ЕС
Трубопровод Gazela для транспортировки российского газа в ЕС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2022
عضو شوید
گلوبال تایمز در گزارشی نوشت : اروپایی ها متوجه شدند که قربانی استراتژی جهانی ایالات متحده هستند زیرا آمریکا بیشترین سود را از بحران انرژی در اروپا می‌برد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی چینی گلوبال تایمز می نویسد که درگیری در اوکراین اروپا را در یک دوراهی قرار داده است و برخی از کشور های اروپایی ها از قبل می دانستند که قربانی استراتژی جهانی آمریکا شده اند.
همانطور که نویسندگان مقاله خاطرنشان می کنند، با نزدیک شدن اروپا به زمستان سخت همراه با افزایش قیمت انرژی، تورم بالا و رکود بالقوه، برخی از کشورهای اتحادیه اروپا تمایل دارند که سقف قیمتی بر تمام گاز اعمال کنند و نه فقط برای حجم های کوچکی که هنوز از روسیه می آید.
به گفته این نشریه با این حال، آلمان، بزرگترین خریدار گاز، و هلند، هردو در این مورد تردید دارند. آنها می ترسند که تعیین یک حد قیمت ممکن است باعث افزایش تقاضا یا پیچیده شدن عرضه شود.
گلوبال تایمز در ادامه می‌افزاید، اتحادیه اروپا نتوانست قیمت گاز را به شدت محدود کند و این نشان می دهد که ایده مداخله در قیمت با موانع جدی روبرو است.
در چارچوب رویارویی انرژی با روسیه، اتحادیه اروپا امیدوار بود که ایالات متحده ناجی آن باشد. اما معلوم شد که گاز مایع آمریکا بسیار گرانتر از گاز خط لوله گازپروم است.
این مقاله می‌افزاید: همان‌طور که مشخص است، ایالات متحده با گشودن بازار بزرگی برای تأمین‌کنندگان گاز آمریکایی، محکم کردن کنترل خود بر اروپا و آسیب رساندن به صادرات کلیدی روسیه، بیشترین سود را از بحران انرژی کسب کرده است.
در ادامه این مقاله آمده است: ایالات متحده در وهله اول بحران اوکراین را ایجاد کرد اما اکنون تبدیل به بزرگترین برنده شده است که در آن سوی اقیانوس نشسته و از این بحران سود می‌برد.
این مقاله می‌افزاید: حتی با وجود واردات LNG گرانقیمت از ایالات متحده، ممکن است همچنان برای اتحادیه اروپا جلوگیری از افزایش تورم، کمبود برق و اختلالات تولید در زمستان آینده یعنی زمانی که تقاضای انرژی معمولاً به شدت افزایش می‌یابد، دشوار باشد.
در پایان این مقاله گلوبال تایمز آمده است: "درگیری روسیه و اوکراین در واقع اروپا را بر سر دوراهی قرار داده است. اتحادیه اروپا به زمان بیشتری نیاز دارد تا خود را برای کاهش وابستگی به گاز روسیه آماده کند، زیرا این موضوع نه تنها بیشتر محدود به کشتی‌های LNG نیست بلکه نیازمند امکان ذخیره سازی گاز بیشتر است.
خاطرنشان می شود که اروپا یا می تواند وضعیت فعلی خود را در پیروی از ایالات متحده حفظ کند یا روند توسعه یکپارچه و هماهنگ خود را برای جلوگیری از سود بردن ایالات متحده از ضررهای اتحادیه اروپا دنبال کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала