پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل از بانوان افغانستان

CC0 / jensjunge / تمدید مدت دورکاری کارمندان دبیرخانه سازمان ملل
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2022
عضو شوید
در نشست شورای امنیت سازمان ملل که درباره بانوان، صلح و امنیت برگزار شده بود، نمایندگان بسیاری از کشورها از وضعیت زنان در افغانستان ابراز نگرانی کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، لیندا توماس گرینفیلد نماینده امریکا در سازمان ملل در این نشست سیاست‌های طالبان را مخرب و سرکوبگرانه خواند.
لیندا توماس گرینفیلد خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: ما باید زنان و دختران قهرمانی را که در افغانستان مخالف سیاست‌های مخرب و سرکوبگرانه طالبان هستند، بشناسیم.
او با اشاره به سازوکار مشورتی امریکا و افغانستان که چندی پیش راه‌اندازی شد، تاکید کرد که هدف ما حمایت از زنان افغانستان در این "زمان دلخراش" است.
خبرنگاران بازداشت شده در تظاهرات امروز کابل رها شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2022
بانوان نکوهشگر: نسل‌کُشی تاجیک‌ها را پایان دهید
سفیر امریکا خطاب به شرکت‌کنندگان افزود زنان و دختران در کشورها، به شورای امنیت چشم دوخته‌اند تا از آن‌ها حمایت کنیم.
لیندا توماس گرینفیلد همچنین به سخنان یک دختر افغانستان در این نشست اشاره کرده گفت: در حمله انتحاری به مرکز آموزشی کاج در غرب کابل ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.
او گفت ما از خانم نادر درباره این حمله شنیدیم؛ این حمله سیاست‌های تعیین شده در قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند.
نماینده امریکا در سازمان ملل در حال به انتقاد از گروه طالبان و پشتیبانی از بانوان افغانستان سخن می زند، که امریکا پس از بستن پیمان نامه و تحویل دادن افغانستان به این گروه خود بانی این وضعیت بانوان و باشندگان افغانستان است.
زهرا نادر، خبرنگار و مدیر مسئول رسانه زن تایمز است که در این نشست حضور داشت افزون بر توضیح درباره حمله به مرکز آموزشی کاج، از محروم ماندن دختران در افغانستان به دستور طالبان و نقض حقوق بشر توسط این گروه گفت.
خانم نادر گفت، که زنان افغانستان با ایستادگی در برابر طالبان، به یک مانع اصلی در برابر زورگویی طالبان تبدیل شده‌اند.
معاون نماینده هند در سازمان ملل نیز در این نشست با ابراز نگرانی گفت که تلاش فزاینده برای حذف زنان از زندگی عمومی در افغانستان وجود دارد. آر. راویندرا از جامعه جهانی خواست تا از زنان افغانستان بیش از پیش حمایت کنند.
یادآوری می کنیم، که افغانستان پس از بیست یورش امریکا و متحدانش بر این کشور یکبار دیگر با یک معامله پنهانی و پیچیده در جریان چند روز به دست گروه طالبان افتاد، که هم اکنون این گروه دختران بالاتر از صنف ششم را از مکتب رفتن محروم کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала