ترامپ به دادگاه احضار شد

© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2022
عضو شوید
کمیته تحقیقاتی حمله به ساختمان کنگره آمریکا، دونالد ترامپ را برای شهادت دادن در مورد نقشش در این حادثه، به دادگاه فراخواند.
کمیته تحقیقاتی حمله به ساختمان کنگره آمریکا موسوم به کمیته 6 جنوری، که حوادث سال در اطراف کنگره آمریکا را بررسی می‌کند 2021 دونالد ترامپ را برای شهادت دادن در مورد نقشش در این حادثه، به دادگاه فراخواند.
بر این اساس، ترامپ باید تا تاریخ 4 نوامبر مدارکی را به این کمیته ارائه دهد و در تاریخ 14نوامبر و یا در تاریخی نزدیک به آن، در یک جلسه استشهادیه شرکت کند.
این کمیته همچنین ترامپ را به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات به رغم رد ادعای تقلب گسترده در آن از سوی بیش از 60 دادگاه، و نپذیرفتن این نتایج از سوی اعضای کمپین و مشاوران ارشدش متهم کرد.
ملا برادر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2022
واکنش ملا برادر به اظهارات ترامپ؛ "تهمت" است تهدید نشدم
دونالد ترامپ بعد از آنکه باختش در آن انتخابات را انکار کرد از هوادارانش خواست روز 6 جنوری 2021، در حالی که مجلس سنا برای تأیید نتیجه انتخابات تشکیل جلسه داده بود مقابل ساختمان کنگره تجمع کنند. آن تظاهرات به حمله هواداران ترامپ به کنگره و خشونت ختم شد. دست کم پنج نفر در این ناآرامی ها کشته شدند.
نمایندگان دموکرات کنگره، ترامپ را به سازماندهی شورش ها متهم کردند. بعداً کنگره نتایج انتخابات را تأیید کرد.
"لیز چنی" جمهوری‌خواه و "بنی تامسون" دموکرات که از رهبران این کمیته هستند، در نامه‌ای گفتند: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا شخصا بر یک تلاش چند بخشی برای ملغا کردن انتخابات ریاست جمهوری 2020 و مانع‌تراشی در مسیر گذار صلح‌آمیز قدرت نظارت داشته و آن را رهبری کرد.
این در حالی است که تاکنون هیچ مدرک و سندی دال بر بروز تقلب گسترده در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا دیده نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала