مجارستان از تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه گاز روسیه جلوگیری می‌کند

© Fotolia / Dennis JarvisЗдание парламента Венгрии в Будапеште
Здание парламента Венгрии в Будапеште - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2022
عضو شوید
مجارستان اعلام کرد که تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه گاز روسیه را اجازه نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Telex.hu، گرگلی گویاش، رئیس دفتر نخست وزیر این جمهوری روز شنبه در یک نشست خبری گفت، مجارستان به اتحادیه اروپا اجازه نخواهد داد که تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال کند، اگر این تحریم ها بر عرضه گاز به شرکت های محلی تأثیر بگذارد.
او گفت: ما به وتوی هرگونه تحریم اتحادیه اروپا که بر عرضه گاز روسیه تأثیر بگذارد ادامه خواهیم داد.
وی تاکید کرد که مجارستان در این زمینه به رویکرد عمل گرایانه پایبند است و قرارداد با گازپروم هیچ ارتباطی با موضع بوداپست در قبال بحران اوکراین ندارد.
گویاش همچنین گفت که تحریم ها علیه روسیه به حل مشکل اوکراین کمک نمی کند، بلکه به خود اروپایی ها آسیب می رساند. این مقام از ایالات متحده و اتحادیه اروپا خواست در مذاکرات بین مسکو و کیف برای دستیابی به حل و فصل اوضاع شرکت کنند.
گفتنی است که غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه بر سر اوکراین تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد. ولادیمیر پوتین قبلاً اعلام کرده بود که منابع انرژی ارزان و قابل اعتماد روسیه مزیت رقابتی اروپا بوده و حتی رد نسبی آنها تأثیر منفی بر اقتصاد و ساکنان آن دارد. او گفت که اقدامات ایالات متحده، با فشار دادن اتحادیه اروپا به رد کامل انرژی و سایر منابع روسیه، منجر به غیرصنعتی شدن اروپا می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала