مخالفت با استقلال تایوان درج قانون اساسی چین شد

© AFP 2023 / Noel Celis Открытие XX съезда Компартии Китая в Пекине
Открытие XX съезда Компартии Китая в Пекине  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2022
عضو شوید
حزب حاکم کمونیست چین مخالفت خود با استقلال تایوان را در قانون اساسی این کشور درج کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس قطعنامه‌ای که در پایان کنگره حزب کمونیست چین که دو بار در هر دهه برگزار می‌شود، منتشر شد، حزب حاکم چین مخالفت خود با استقلال تایوان را در قانون اساسی گنجاند.
در این قطعنامه آمده است: (کنگره) موافقت می‌کند بیانیه‌هایی را درباره ... و مخالفت قاطعانه و بازداشتن جدایی‌طلبان که به دنبال "استقلال تایوان" هستند را در قانون اساسی حزب درج کند.
در متن قطعنامه پس از پایان بیستمین کنگره حزب کمونست چین منتشر شد آمده است: "کنگره الحاقیه‌های زیر را به منشور حزب تصویب می‌کند: سیاست "یک کشور، دو نظام" را به‌طور جامع، واضح و تزلزل‌ناپذیر اجرا کنید، نیروهای جدایی‌طلب مدافع به اصطلاح استقلال تایوان را با قاطعیت سرکوب و مهار کنید.
شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین در سخنرانی اخیر خود برای کنگره حزب کمونیست اعلام کرد که اتحاد مجدد چین و تایوان، موضوعی تاریخی است و محقق خواهد شد.
شی در بخشی از سخنان خود درباره دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی چین و تایوان هشدار داد و افزود: "حل مساله تایوان مربوط به خود مردم چین است و باید تنها توسط مردم چین حل شود. ما با بیشترین صداقت و تلاش‌ها برای چشم‌انداز اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز پایبند خواهیم بود، اما هرگز متعهد به کنار گذاشتن استفاده از زور نخواهیم بود و این گزینه را برای انجام تمام اقدامات لازم محفوظ می‌دانیم".
"آنتونی بلینکن" وزیر خارجه دولت جو بایدن در یک سخنرانی برای اندیشکده آمریکایی "بنیاد هوور" با سوالی درباره سخنرانی اخیر شی جین پینگ در کنگره حزب کمونیست چین و اظهارنظر او درباره تایوان مواجه شد. وی مدعی شد که دولت چین تحت ریاست جمهوری شی جینگ چینگ در حال پیگیری و دنبال کردن برنامه‌هایی برای الحاق کردن تایوان در یک "جدول زمانی بسیار سریع‌تر" است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала