هشدار به غرب: تعیین سقف قیمت نفت درآمد روسیه را افزایش می‌دهد

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Нефтяная качалка около Ямашинского сельского поселения в Республике Татарстан
Нефтяная качалка около Ямашинского сельского поселения в Республике Татарстан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ آسترالیایی به کشور های غرب در مورد تأثیر غیرمنتظره تعیین سقف قیمت نفت برای روسیه هشدار داده می‌گوید این اقدام فقط باعث افزایش درآمد روسیه خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی استرالیایی The Conversation در مقاله‌ی نوشت: کشور های غرب باید در سیاست تحریم های ضد روسیه تجدید نظر کند، تحریم هایی که درآمد مسکو را کاهش نمی دهد، بلکه فقط افزایش می دهد.
در مقاله آمده است، روسیه به راحتی کسانی را پیدا می‌کند که می‌خواهند از آن مواد خام بخرند. و محدودیت های اقتصادی تنها منجر به افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم در سراسر جهان می شود.
این مقاله خاطرنشان می کند که اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های جدید ضد روسیه، که شامل محدود کردن قیمت فروش نفت است، موافقت کرد. نشریه توجه خود را به این واقعیت متمرکز نموده که هدف از تحریم ها تضعیف توانایی مسکو و محدود کردن دسترسی به بودجه لازم برای انجام عملیات ویژه در اوکرایناست.
نویسنده مقاله می‌گوید، اما از آنجایی که هنوز کشورهایی وجود دارند که مایل به خرید محصولات نفتی روسیه هستند، تحریم ها باعث افزایش درآمد روسیه می شود نه کاهش آن.
تحریم‌ها ضد روسیه بر منبع مهم انرژی بین‌المللی، فلزات و مواد معدنی حیاتی تأثیر منفی می‌گذارد و باعث کمبود انرژی‌های تجدیدناپذیر و سبز و همچنین افزایش تورم می‌شود. با توجه به نقشی که روسیه در تامین انرژی ایفا می کند، اقتصاد جهان به زودی در آستانه یکی از بزرگترین شوک های عرضه انرژی در تاریخ قرار خواهد گرفت.
غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه بر سر اوکراین تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گذشته گفته بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه سختی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که روسیه تمام مشکلاتی را که غرب برایش ایجاد می کند حل خواهد کرد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала