ترامپ: اگر رئیس جمهور می بودم اجازه درگیری در اوکراین را نمی دادم

© AP Photo / Evan VucciПрезидент США Дональд Трамп
Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2022
عضو شوید
رئیس‌جمهور پیشین امریکا بر این باور است، که اگر او پس از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در قدرت باقی می‌ماند، درگیری در اوکراین آغاز نمی‌شد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا روز شنبه در راهپیمایی هوادارانش در تگزاس گفت: اگر او پس از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در قدرت باقی می‌ماند، درگیری در اوکراین آغاز نمی‌شد.
این جمهوری خواه به شدت از سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت کنونی جو بایدن دموکرات انتقاد کرد.
مدح و ستایش ترامپ از سربازان امریکایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2022
ترامپ: احتیاط کنید روسیه 1332 سرگلوله هستوی دارد
وی به ویژه بایدن را مسئول خروج ناموفق نیروهای امریکایی از افغانستان دانست، که آن را "بزرگترین تحقیر امریکا" خواند.
ترامپ ادامه داد: و اکنون ما در اوکراین جنگی داریم که می تواند جان صدها هزار نفر را بگیرد.
چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: "اگر من رئیس جمهور می ماندم، حتی در یک میلیون سال، هرگز این اتفاق نمی افتاد. افزون بر این، قیمت نفت به قدری پایین بود که نمی توانستند جنگ را تامین کنند، اگرچه این امر الزامی نبود".
به گفته وی، ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "هرگز این کار را نمی کرد". "و من او را خوب می شناسم".
پیش از این، رئیس‌جمهور پیشین امریکا با اظهار نظر در مورد اقدامات دولت بایدن در وضعیت اطراف اوکراین، این عقیده را ابراز کرد که مناقشه باید با انعقاد توافق کامل شود و میلیون‌ها دالر کمک به کیف ارسال نشود. افزون بر این، ترامپ استدلال کرد، که به دلیل اقدامات ایالات متحده، درگیری در اوکراین می تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.
یادآوری می کنیم، که در 24 فیبروری پوتین در پیوند با درخواست کمک رهبران جمهوری های دونباس، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را اعلام کرد. وی تاکید کرد، که برنامه‌های مسکو شامل اشغال سرزمین‌های اوکراین نمی‌شود و اهداف غیرنظامی‌سازی و نازی زدایی این کشور است. غرب در واکنش به تصمیم روسیه به تدریج شروع به اعمال تحریم های بیشمار و گسترده در برابر این کشور کرد. در کنار این، کشورهای غربی شروع به تامین سلاح و تجهیزات نظامی به کیف کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала