- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

استفاده "بمب کثیف" توسط اوکراین با تصمیم هیتلر برای به راه انداختن سیل درمتروی برلین شباهت دارد

© REUTERS / U.S. Air Force photoИспытание самой мощной неядерной бомбы GBU-43/B
Испытание самой мощной неядерной бомбы GBU-43/B - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2022
عضو شوید
ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته بین المللی شورای فدرال معتقد است، اقدامات مقامات اوکراینی ها را که به دستور آنها "بمب کثیف" ساخته می شود، می توان با دستور آدولف هیتلر برای به آتش کشیدن مترو برلین که منجر به کشته شدن شهروندان آلمانی شد مقایسه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر جباروف در کانال تلگرامی خود نوشته است: امیدوارم روسیه به‌موقع قدرت‌های هسته‌ای از آمادگی کی یف برای ساخت و منفجر کردن بمب اتمی "کثیف" در اوکراین مطلع کرده باشد، در حالیکه آنها مسکو را مقصر می دانند.
به گفته وی، کیف به این واقعیت اهمیت نمی دهد که شهروندان عادی اوکراین خواهند مرد، و زندگی در شهرها و روستاهایی که زیر بمباران قرار گرفته اند نا پدید خواهد شد.
این سیاستمدار گفت: آیا اقدامات نئونازی‌های اوکراینی چیزی را یادآوری می‌کند؟ بیایید به یاد آوریم آپریل 1945، نیروهای شوروی به برلین هجوم بردند. هیتلر از ترس پیشروی شوروی فرمان باز کردن دریچه‌های سیلاب رودخانه اسپری و سیل به ایستگاه‌ها و تونل‌های متروی برلین سرازسر کرد.
این نماینده پارلمان نوشت: او اهمیتی نمی داد که هزاران سرباز آلمانی مجروح و شهروندان عادی که در حال فرار از بمباران در ایستگاه های مترو بودند، بمیرند.
جباروف به نقل از هیتلر گفت: "مردمی که به روس ها باختند نیز باید از بین بروند."
این قانونگذار در پایان گفت: "نئونازی‌های اوکراینی چه تفاوتی با نازی‌های آلمان فاشیست دارند؟ برای زلنسکی و همکارانش، مهمترین چیز این است که خودشان زنده بمانند و به موقع از اوکراین فرار کنند و مردم خود را به هلاکت برسانند."
"بمب کثیف" ظرفی با ایزوتوپ های رادیواکتیو و بار انفجاری است. هنگامی که ایزوتوپ ها منفجر می شود، ظرف از بین می رود و ماده رادیواکتیو توسط یک موج ضربه ای پاشیده می شود و باعث ایجاد آلودگی رادیواکتیو در منطقه با ابعاد وسیع می شود.
به گفته منابع موثق در کشورهای مختلف از جمله در اوکراین طبق اطلاعات دریافتی، رژیم کیف در حال تدارک یک اقدام تحریک آمیز در قلمرو خود مربوط به انفجار یک "بمب کثیف" (یک سلاح هسته ای کم بازده) است. هدف از این اقدام تحریک آمیز متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح های کشتار جمعی در صحنه عملیات اوکراین و در نتیجه راه اندازی یک کمپین قدرتمند ضد روسیه در جهان است. از منابع مختلف مشخص شد که کی یف تحت رهبری متصدیان غربی، طرح اجرای عملی را از قبل آغاز کرده است.
رهبری کارخانه استخراج و فرآوری شرق، واقع در شهر ژوتی وودی، منطقه دنپروپتروفسک، و همچنین موسسه تحقیقات هسته ای کیف، وظیفه ساخت این "بمب کثیف" را بر عهده دارند. کار روی آن در حال حاضر در مرحله نهایی است.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به همکاران خود از ایالات متحده، فرانسه و ترکیه نسبت به استفاده احتمالی از یک "بمب کثیف" توسط کیف ابراز نگرانی کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала