Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

با خصوصیات محرم و عواقب ناگوار بمب ناخالص اتمی آشنا شوید

© Fotolia / KremldepallЯдерный взрыв
Ядерный взрыв  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2022
عضو شوید
جنرال ایگور کریلوف، لوی درستیز وزارت دفاع در امور تسلیحات رادیویی، کیمیاوی و بیولوژیکی قوای مسلح روسیه گفت که کیف در حال تکمیل کار بر روی ایجاد یک "بمب کثیف اتمی" است.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال ایگور کریلوف، لوی درستیز وزارت دفاع دفاع روسیه اطلاعاتی در مورد برنامه های کیف برای استفاده از "بمب کثیف" و مقصر دانستن مسکو در آن دارد.
این جنرال طی نشست توجیهی در مورد تهدیدات علیه ایمنی تشعشعات گفت: تضعیف یک "بمب کثیف" منجر به آلودگی چندین هزار متر مربع از خاک خواهد شد.
ایلون ماسک رئیس کمپنی SpaceX - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2022
ماسک: احتمال جنگ هستوی وجود دارد
این که بمب کثیف" چیست؟ باید گفت: "بمب کثیف" نوعی سلاح کشتار جمعی است که در آن مواد رادیواکتیف با عناصر منفجره معمولی ترکیب می شود. موج انفجار از یک "بمب کثیف" کوچکتر از یک سلاح هستوی است، و به طور سنتی به سلاح های نظامی اشاره نمی کند، بلکه به تسلیحات تروریستی اشاره دارد، زیرا رادیواکتیف به کندی عمل می کند و می تواند تعداد زیادی از مردم را کاملاً بدون توجه بکشد.
به گفته کنستانتین سیوکوف کارشناس نظامی، هیچ چیز جدیدی در طرح "بمب کثیف" وجود ندارد. عناصر رادیواکتیف در پرتابه قرار دارند. هر گونه مهمات کیمیاوی انجام خواهد داد. مناسب برای مهمات خوشه ای طراحی ابتدایی است: پوسته، بار دفع کننده، ماده رادیواکتیف. پرتابه منفجر می شود، بار بیرون رانده، ماده رادیواکتیف را حمل می کند و در یک منطقه بزرگ به بیرون پرتاب می شود. گزینه دیگر حمله با سیستم راکتی دوربرد به زباله های استیشن های هستوی است.
گزینه سوم پراکندگی یک عنصر هستوی با استفاده از طیاره است. اما به عنوان یک تحریک مناسب نیست، زیرا طیاره را می توان بر فراز قلمرو تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین سرنگون کرد.
Ядерный взрыв - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2022
امکان و پیامدهای جنگ هستوی
به گفته کنستانتین سیوکوف، کارشناس نظامی، چرنوبیل را می توان نمونه ای از "بمب کثیف" نامید که ناخواسته ساخته شده است. به گفته وی، این نوع سلاح از نظر عواقب بدتر از بمب هستوی کلاسیک است. نیمه عمر پس از یک انفجار هستوی معمولی کوتاه تر است، به ترتیب، غیرفعال کردن مواد خطرناک سریعتر اتفاق می افتد. حتی شهرهایی مانند هیروشیما و ناکازاکی که امریکایی‌ها بمب‌های اتمی روی آن‌ها انداختند، نسبتاً سریع بازسازی و مستقر شدند، در حالی که چرنوبیل هنوز توسط هاله‌ای شوم احاطه شده است.
با توجه به بولتن سلامت انسان دستگاه پراکنده رادیولوژیکی، همه چیز به عناصری در یک بمب کثیف بستگی دارد. کارشناسان امنیتی می گویند که امریکیویم-241، کالیفرنیوم-252، سزیم-137، کبالت-60، ایریدیوم-192، پلوتونیوم-238، پلوتونیم-210، رادیوم-226 و استرانسیم-90 را می توان برای ترور هستوی انتخاب کرد. برای تکرار و مقیاس چرنوبیل، تروریست ها باید از استرانسیوم 90 استفاده کنند. اما در این صورت مهاجمین خود را در معرض خطر بزرگی قرار دادند. همچنین احتمال زیادی وجود دارد که کیف، در شرایطی که همه ابزارها خوب هستند، به سرنوشت مجریان احتمالی این وظیفه اهمیتی نمی دهد. ناگفته نماند که او به سرنوشت شهروندان اوکراینی که خود را در منطقه آلوده می بینند، اهمیت چندانی نمی دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала