دفتر زلنسکی از بریتانیا خواست تا تکنالوژی ساختن سلاح هستوی را به دسترسی کیف قرار دهد

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press Office Президент Украины Владимир Зеленский присутствует на совещании с военными
Президент Украины Владимир Зеленский присутствует на совещании с военными  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2022
عضو شوید
جنرال ایگور کریلوف: بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، دو سازمان اوکراینی دستورالعمل خاصی برای ایجاد بمب کثیف دارند. کارها در مرحله نهایی قرار دارند. برعلاوه، ما اطلاعاتی در مورد تماس های دفتر رئیس جمهور اوکراین با نمایندگان بریتانیا در مورد امکان دستیابی به تخنیکی برای ایجاد تسلیحات هستوی داریم.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال ایگور کریلوف، رئیس دفاع رادیویی، کیمیاوی و بیولوژیکی روسیه گفت: بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، دو سازمان اوکراینی دستورالعمل خاصی برای ایجاد بمب کثیف دارند. کارها در مرحله نهایی قرار دارند. برعلاوه، ما اطلاعاتی در مورد تماس های دفتر رئیس جمهور اوکراین با نمایندگان بریتانیا در مورد امکان دستیابی به تخنیکی برای ایجاد تسلیحات هستوی داریم.
، اوکراین پایگاه تولیدی و پتانسیل علمی مناسبی برای این امر دارد. این شامل شرکت های هستوی با ذخایر مواد رادیواکتیف است که می تواند برای ایجاد یک "بمب کثیف" از جمله سه استشن هستوی فعال استفاده شود.
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2022
نکوهش زلنسکی از سوی شهروندان بریتانیا به خاطر تلاش برای هولوکاست هسته ای
همزمان، بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده ادعای روسیه مبنی بر اینکه اوکراین در حال آماده شدن برای استفاده از بمب به اصطلاح کثیف در خاک خود است را رد کردند. این را وزرای خارجه کشورهای اروپایی و وزارت خارجه امریکا پس از مذاکره وزرای دفاع آنها با سرگئی شایگو، رئیس وزارت روسیه به درخواست وی بیان کردند.
در همان زمان، ولادیسلاو شوریگین، کارشناس نظامی گفته است که در صورت انفجار "بمب کثیف"، عفونت در شعاع 500 متری تا 1 کیلومتری گسترش می یابد و متعاقباً همه تشعشع رادیو اکتیف همه سرزمین محل را آلوده می کند. به گفته وی، اگر این نوع سلاح "در آب استعمال شود، آب آلوده می شود همه با جریان زیر می روند به تدریج خارج می شوند".
آمادگی مقامات اوکراینی برای انجام اقدامات تحریک آمیز در قلمرو خود مربوط به استفاده از تسلیحات هستوی کم بازده یا به اصطلاح بمب کثیف، در 23 اکتوبر مشخص شد.
در همان روز، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در جریان گفتگوهای تلیفونی با همتای امریکایی خود، لوید آستین، وضعیت اوکراین را بررسی کرد. همچنین روز یکشنبه، شویگو با همکارانش از ترکیه، بریتانیا و فرانسه گفتگوهای تلیفونی انجام داد که در آن نگرانی مسکو در مورد تحریکات احتمالی از سوی اوکراین را برای طرفین بیان کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала