روسیه خواستار بررسی امتناع از برگزاری مجامع بین المللی در آمریکا شد

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2022
عضو شوید
روسیه پیشنهاد نمود که بررسی گردد آیا نیازی به برگزاری کنفرانس بین المللی در امریکا است یا خیر؟
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، خواستار بررسی در باره امتناع از برگزاری مجامع بین المللی شد.
دلیل چنین اظهار نظری عدم، صدور روادید برای هیئت روسی در کنفرانس وزیران آژانس بین المللی انرژی اتمی "انرژی هستوی در قرن بیست و یکم" بود که در روزهای 26 تا 28 اکتوبر در واشنگتن برگزار می شود. یک هیئت روسی متشکل از نمایندگان شرکت دولتی Rosatom و Rostekhnadzor قصد داشتند در آن شرکت کند.
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
زاخارووا: درخواست آمریکا در خصوص مذاکرات صلح در رابطه با اوکراین ریاکارانه است
وی افزود: ایالات متحده در نهایت برای نمایندگان روسیه روادید صادر نکرد، علیرغم اینکه درخواست‌های مربوطه از قبل طبق روال تعیین‌شده توسط آنها ارائه شده بود. بنابراین، مشارکت روسیه در یک رویداد مهم بین‌المللی تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسدود شد. این یک روش کاملاً غیرقابل قبول و بدون هیچ دلیلی بود.
وی تاکید کرد که چنین تصمیمات از سوی واشنگتن به شدت هنجارهای توافق بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشور میزبان این رویداد را نقض می کند.
به گفته وی، این نمونه دیگری است که چگونه ایالات متحده "سیاست کوته فکرانه خود را در نادیده گرفتن قوانین بین المللی و جایگزینی آن با فرضیه انحرافی نوعی "نظم مبتنی بر قانون" که خود واشنگتن ابداع و برای خود تنظیم می کند، اجرا می کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала