طالبان خانه های باشندگان ولسوالی بهسود را آتش زدند

© Photo / twitterوقوع آتش‌سوزی در بادغیس؛ زیان‌های هنگفت مالی به دکان‌داران وارد شده است
وقوع آتش‌سوزی در بادغیس؛ زیان‌های هنگفت مالی به دکان‌داران وارد شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2022
عضو شوید
نیروهای طالبان طی روزهای گذشته دست‌کم ۲۰ خانواده را مجبور به کوچ اجباری کرده و تعدادی از ساکنان محل را باخود برده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، طالبان در چند روزهای گذشته به مناطق “تکه‌تو” و “آبلیس” ولسوالی حصه دوم بهسود به اتهام اینکه در آنجا مردم مسلح شده‌اند هجوم آورده و آنها به محض یک خانه را با شلیک گلوله تخریب کرده و چند خانه‌ی دیگر را به آتش کشیده‌اند.
یکی از باشندگان محل امروز دوشنبه، دوم عقرب به خامه پرس گفت که نیروهای حکومت طالبان با اسکواتور برخی از خانه‌ها را تخریب کرده و زمین‌های اطراف خانه‌ها را نیز به بهانه جستجوی سلاح زیر و رو کرده است.
یکی از کاربران توییتر در این باره نوشته اند که طالبان از این بهانه برای کسب درآمد استفاده می کنند و باشندگان این قریه ها بخاطریکه سلاح برای تسلیم کردن ندارند مجبور می شوند تا از خود طالبان سلاح بخرند و به آنها پس بدهند تا ادست از سرشان بردارند.
او گزارش‌ها مبنی بر کوچ دست‌کم ۲۰ خانواده را تایید می‌کند و می‌گوید که یک نفر نیز از سوی نیروهای حکومت طالبان کشته شده است.
برخی از رسانه‌های داخلی به نقل از منابع آگاه در بهسود گزارش داده‌اند که دست‌کم ۱۰ نفر مفقود شده است و از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.
محمد حسین فیاض در توییتر خود نوشته که “‏در بهسود، طالبان بالای یک خانواده، هجوم آورده‌اند. موسی فرزند خانواده تسلیم طالبان نمی‌شود. تا نصف شب مقاومت می‌کند و در نهایت کشته می‌شود. دو تن از طالبان کشته شده‌ و چند تنی هم زخمی دارند.”
مهدی راسخ، عضو پیشین مجلس نمایندگان نیز در توییتر خود کشته شدن یک نفر در نتیجه لشکرکشی طالبان به این ولایت را تایید کرده است. به گفته‌ی او طالبان در نتیجه‌ی مقاومت مردم محل متحمل تلفات شده‌اند.
پیش از این در برخی از نقاط دیگر افغانستان نیز طالبان مردم و خانواده های ساکن در محل را مجبور به کوچ اجباری کرده بودند. شمار خانواده‌هایی که در تخار بیجا شده‌اند به ده‌ها خانواده می‌رسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала