تروئیکای گسترده در مورد افغانستان ممکن است به پنج تبدیل شود

© Sputnik / K Aنشست «ترویکا توسعه یافته» مسکو در مورد صلح افغانستان
نشست «ترویکا توسعه یافته» مسکو در مورد صلح افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2022
عضو شوید
شورای امنیت فدراسیون روسیه: "تروئیکا" گسترده در مورد افغانستان ممکن است به "پنج" تبدیل شود، جایی که ایالات متحده در آن وجود نخواهد داشت.
وجود نخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر وندیکتوف، معاون دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در این باره به تاس گفت که قالب گفت‌وگو درباره افغانستان که به "تروئیکای توسعه‌یافته" معروف است، با مشارکت هند و ایران، اما بدون آمریکا، می‌تواند به "پنج" تبدیل شود.
وی یادآور شد که وزارت امور خارجه روسیه "هم در قالب دوجانبه و هم در چارچوب به اصطلاح تروئیکای گسترده نمایندگان ویژه روسیه، چین، ایالات متحده آمریکا و پاکستان" با واشنگتن درباره افغانستان گفت‌وگو کرد.
وندیکتوف گفت که با این حال، با در نظر گرفتن رویکرد غیرسازنده آمریکا به کار خود، گزینه‌هایی برای تبدیل مجدد آن به سازوکار پنج‌جانبه با مشارکت روسیه، چین، پاکستان، ایران و هند آغاز شده است.
وی همچنین بر این نکته تاکید کرد که هر ساله رایزنی هایی بین دبیران شوراهای امنیت یا مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه (هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان) در مورد افغانستان انجام می شود.
وندیکتوف همچنین گفت که این قالب، همراه با کار از طریق سازمان همکاری شانگهای، یکی از محبوب ترین و مفیدترین قالب ها در تضمین آشتی ملی در افغانستان است.
امسال، چنین نشستی در دوشنبه برگزار شد، سال آینده ما انتظار داریم که شرکای خود را در مسکو جمع آوری کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала