- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

کیف با بکارگیری "بمب کثیف" در تلاش رویارویی مستقیم ناتو با روسیه است

© AP Photo / John MinchilloDmitri Polyanski, arxiv şəkli
Dmitri Polyanski, arxiv şəkli - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2022
عضو شوید
معاون نخست نماینده دایم روسیه در سازمان ملل از تلاش اوکراین برای رویارویی مستقیم ناتو با روسیه با بکارگیری بمب کثیف خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون نخست نماینده دایم روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: رژیم ولادیمیر زلنسکی خواهان درگیری بین فدراسیون روسیه و ناتو است.
پولیانسکی گفت: "ما معتقدیم که این یک خطر بسیار جدی و یک تهدید جدی است. اوکراین این فرصت را دارد و اوکراین دلایل زیادی برای استفاده از آن دارد".
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کیف در حال تدارک بکاراندازی "بمب کثیف" در اوکراین برای کمپین ضد روسی
به گفته وی، رژیم زلنسکی به دنبال وارد کردن ناتو به رویارویی مستقیم با روسیه است که بسیار خطرناک اما برای رژیم زلنسکی مفید است.
میخائیل اولیانوف، نماینده دایم روسیه پیش از این درباره آماده‌سازی "بمب کثیف" از سوی اوکراین هشدار داده بود، که قرار شد کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای در روزهای آینده به کیف و ژولتی ودی بروند.
پیش از این دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین هم گفته بود، که رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای، پس از اظهارات روسیه درباره ساخت بمب کثیف توسط کیف، با اعزام کارشناسان به اوکراین موافقت کرده است.
سپس، یکی از نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای به ریانووستی گفت، که این سازمان از کی‌یف دعوت‌نامه‌ای برای بازدید از اوکراین دریافت کرده است.
یادآوری می کنیم، که پیش از این، جنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، کیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفته بود، که وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی در مورد برنامه های کیف برای استفاده از "بمب کثیف" دارد و مسکو را در این زمینه مقصر می داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала