گسترش ممنوعیت ورود نمایندگان اتحادیه اروپا از سوی روسیه پس از تحریم های جدید بر این کشور

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ
Здание Министерства иностранных дел РФ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2022
عضو شوید
روسیه ممنوعیت ورود نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را پس از تحریم های جدید گسترش داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا که پس از ورود سرزمین‌های جدید به فدراسیون روسیه دنبال شد، فهرست نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را که از ورود به روسیه منع شده‌اند، را گسترش داد.
Украинские военнослужащие ведут огонь из гаубицы M777. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت خارجه روسیه: تحویل تسلیحات دوربرد به کی‌یف به خط قرمز روسیه تبدیل خواهد شد
در این بیانیه آمده است: "در پاسخ به اقدامات غیردوستانه طرف روسیه، فهرست نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا گسترش یافته است، که مطابق قانون فدرال تاییده شده تاریخ 15 اگوست 1996 ماده 114 "درباره نحوه خروج از فدراسیون روسیه و ورود به فدراسیون روسیه" ورود به قلمرو کشور ما ممنوع است".
در این بیانیه تاکید شده است، که ما از جمله در مورد نمایندگان ساختارهای تجاری اروپایی صحبت می کنیم که سلاح و تجهیزات نظامی تولید می کنند و در تامین سلاح به کیف مشارکت می کنند. همچنین محدودیت‌ها برای نمایندگان منفرد مجمع پارلمانی شورای اروپا (PACE) اعمال می‌شود. این اقدامات، همانطور که در وزارت امور خارجه روسیه تصریح شده است، در واکنش به محدودیت های جدید اتحادیه اروپا در برابر روسیه در 6 اکتبر اعمال شد که پس از الحاق مناطق جدید به روسیه انجام شد. ما چنین اقدامات یکجانبه اتحادیه اروپا را غیرقانونی می دانیم و این کار اختیارات حقوقی بین المللی شورای امنیت سازمان ملل را تضعیف می کند. در عین حال، اتحادیه اروپا سال هاست که تبعیض آشکار و نابودی جمعیت روسی و روسی زبان کشورهای مذکور را نادیده گرفته است.
وزارت امور خارجه روسیه در پایان نوشته است: ما تأیید می کنیم که هرگونه اقدام غیردوستانه از سوی کشورهای غربی به پاسخ به موقع و کافی ادامه خواهد داد.
یادآوری می کنیم، که روسیه از 24 فیبروری عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. در جریان آن، همه پرسی در قلمرو مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا برای پیوستن به فدراسیون روسیه برگزار شد. در نشست شورای امنیت فدراسیون روسیه در 19 اکتبر، ولادیمیر پوتین گفت، که اوکراین از مذاکره خودداری کرده و به گلوله باران سرزمین های روسیه ادامه می دهد، با تصمیم رئیس جمهور، حکومت نظامی در چهار منطقه جدید روسیه اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала