افغانستان به عنوان "نا امن ترین" کشور در جهان شناخته شد

© Sputnikتجلیل از یکسالگی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در کندهار و بدخشان
تجلیل از یکسالگی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در کندهار و بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2022
عضو شوید
براساس شاخص قانون و نظم گالوپ (Gallup's)، که 120 کشور را بر اساس احساس امنیت مردمشان ارزیابی کرده است، افغانستان به عنوان "نا امن ترین" کشور در جهان رتبه‌بندی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس شاخص متشکل از جدیدترین نتایج تحقیقات این مؤسسه که روز چهارشنبه 26 اکتبر منتشر شد، افغانستان با امتیاز 51 در بین 120 کشور در رتبه کم امنیت قرار گرفت و سنگاپور، با امتیاز 96 به عنوان امن ترین رتبه بندی شد.
این شاخص بر اساس پرسش‌های نظرسنجی جهانی گالوپ در مورد اینکه آیا مردم به پلیس محلی خود اعتماد دارند، در جوامع خود احساس امنیت می‌کنند یا در سال گذشته قربانی دزدی یا حمله شده‌اند، بدست می آید. نمرات بالاتر نشان می دهد که شهروندان یک کشور از امنیت بیشتری برخوردار هستند.
در 15 اگست 2021، طالبان کابل را تصرف کرد و نظام جمهوری به طور کامل سرنگون شد. از آنجایی که حضور شبه نظامیان طالبان در افغانستان دلیل اصلی ناامنی قبل از تهاجم آنها بود، به محض ورود آنها، خشونت و ناآرامی به میزان قابل توجهی افزایش یافت.
بر اساس شاخص گالوپ، افغانستان کشوری است که مردم آن "کمترین احتمال" را دارند که در هنگام پیاده روی شبانه به تنهایی احساس امنیت کنند.
افغانستان همچنین جایگاه خود را در شاخص صلح جهانی به مدت پنج سال به عنوان "کم ثبات ترین" کشور جهان حفظ کرده است.
این در حالی است که افغانستان بر اساس شاخص تجربه منفی گالوپ، بر اساس درد جسمی، اختلال روانی و استرس که با فقر، اضطراب و بیکاری تشدید شده است، به عنوان ناشادترین و "بدبخت ترین" کشور در رتبه اول قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала