کُشته شدن یک جوان زیر شکنجه طالبان در پنجشیر

© Photo / ANOCورزشگاه فوتبال ولایت پنجشیر
ورزشگاه فوتبال ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2022
عضو شوید
منابع در پنجشیر می‌گویند که طالبان یک جوان را در زندان مرکزی این ولایت زیر شکنجه کُشته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع به رسانه ها گفت که این جوان روز گذشته (سه‌شنبه، ۳ عقرب) جان داده‌ است. به‌گفته‌ی منبع، یک جوان دیگر نیز در زندان پنجشیر شکنجه شده و اکنون در شفاخانه ایمرجنسی زیر مراقبت است.
منابع از این دو جوان نورمحمد و غلام ایشان نام می‌برند و می‌‌گویند که آنان باشنده اصلی دره عبدالله‌خیل ولسوالی دره هستند.
به‌گفته‌ی منابع، طالبان این دو جوان را به اتهام عضویت در "جبهه مقاومت" از ساعت ۱۱ قبل از ظهر دیروز تا نزدیک شام شکنجه کرده‌اند. این منابع می‌گویند که نورمحمد زیر شکنجه جان داده و غلام ایشان به کوما رفته‌ است.
منابع می‌گویند که این دو جوان هیچ ارتباطی با "جبهه مقاومت" نداشتند و زندگی عادی داشتند.
به‌گفته‌ی منابع، این دو جوان هنگامی که با یک موتر نوع "دینای سوزاکی" به حصارک ولسوالی رخه می‌رفتند تا گاوهای‌شان را از کوه پایین کنند، در مسیر راه بازداشت شده‌اند.
منابع می‌‌افزایند مواشی شماری از باشندگان روستاهای دره عبدالله‌خیل که از فصل بهار به این‌سو در کوه‌ها بودند، به کوه‌های حصارک رخه رفته‌اند. طالبان رفتن به کوه و چراندن مواشی را در پنجشیر منع کرده‌اند.
اعضای این گروه می‌گویند "هر کسی که در کوه در چنگ ما افتید عضو جبهه مقاومت است". با این حال شمار زیادی از مواشی ساکنان پنجشیر در کوه‌ها گم شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала