باج گیری کوچیان از هزاره ها با پشتیبانی گروه طالبان در دایکندی

دایکندی
دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2022
عضو شوید
کوچیان با پشتیبانی گروه طالبان، ۸۰۰ هزار افغانی از باشندگان ولسوالی خدیر دایکندی به‌‌عنوان خون‌بها اخذ کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، یک منبع امروز (چهارشنبه ۴ عقرب) گفت: کوچیان مدعی هستند که یکی از نزدیکان آنان ۴۵ سال پیش از سوی باشندگن روستای "پائین دره خودی" کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.
این منبع می‌گوید، که براساس فیصله‌ی ولسوال و قاضی دادگاه ابتداییه طالبان در ولسوالی خدیر، از نزد باشندگان روستای یادشده نزدیک به یک میلیون افغانی پول به‌عنوان خون‌بهای یک مرد کوچی جمع‌آوری شده است.
حمله‌ گسترده طالبان به ناهور غزنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2022
باج گیری طالبان و کوچی ها از باشندگان ولسوالی ناور ولایت غزنی
این منبع مدعی است، که از این مقدار پول مبلغ ۸۰۰ هزار آن به کوچیان و باقی‌مانده به ولسوال و قاضی دادگاه طالبان تحویل داده شده است.
سندی که در اختیار روزنامه اطلاعات روز قرار گرفته است، نشان می‌دهد که کوچیان مبلغ متذکره را دریافت و گفته‌اند این قضیه به حکم ولسوال طالبان در خدیر و بزرگان محل حل شده است.
در این سند، ولسوال و قاضی طالبان نیز امضاء و مهر کرده‌اند.
این درحالی است، که طالبان در پی ادعای شماری از کوچیان مبنی بر کشته شدن پنج نفر از آنان در دوران جنگ داخلی، ۵۰ تن از بزرگان شماری از روستاهای ولسوالی خدیر را بازداشت و زندانی کرده بودند.
به گفته‌ی منابع، این افراد پس از دخالت والی طالبان آزاد شده‌اند.
یادآوری می کنیم، که در یک سال حاکمیت گروه طالبان این چندمین مورد از خون‌خواهی کوچیان از هزاره‌ها در ولایت‎‌های دایکندی و غزنی با پشتیبانی گروه طالبان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала