کلوپ ویدیو

رشد زنبورداری و تولید عسل در قندهار+ویدیو

© Photo / Hand in Hand AfghanistanАфганская девушка сделала бизнес на разведении пчел
Афганская девушка сделала бизнес на разведении пчел - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
عضو شوید
امسال در قندهار حدود 35 هزار کیلو گرام عسل از فارم های زنبورداری به دست آمده است.
مسوولان ریاست زراعت و مالداری قندهار و صاحبان فارم های زنبور عسل می گویند که مزارع زنبور عسل در این ولایت در سال های گذشته کاهش یافته بود، اما امسال دوباره مزارع افزایش یافته و تولید عسل نیز رو به افزایش است و نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
انجنیر محمد الله نوری، مدیر ترویج مالداری، ریاست زراعت و مالداری قندهار می گوید که تولید عسل امسال به 35 هزار کیلو گرام رسیده است، در حالیکه تولید سال گذشته 32 هزار کیلو گرام بوده است. به گفته وی، در سال 1397 در قندهار، فارم های زنبورداری خیلی کامیاب بودند و شمار آنها به 62 فارم میرسید، اما یک و نیم سال قبل در اثر جنگ ها 42 فارم از بین رفت. نوری می گوید که در حال حاضر 20 فارم زنبورداری در قندهار وجود دارد، قبلاً 3500 صندوق زنبور عسل وجود داشت اما اکنون تعداد آنها به 1000صندوق کاهش یافته است.
حقوق محتوای کانال اسپوتنیک افغانستان به طور کامل برای دارنده آن محفوظ است. قرار دادن محتوا در Rutube به کاربران Rutube یا سایر افرادی که به محتوای کانال اسپوتنیک افغانستان دسترسی دارند، حق استفاده از محتوای کانال اسپوتنیک افغانستان را به هیچ وجه (مجوز) نمی دهد. شرایط مجوز باز برای محتوای کانال اسپوتنیک افغانستان اعمال نمی شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала