پاکستان "روز سیاه کشمیر" را در افغانستان جشن گرفت

© AP Photo / Channi AnandAn Indian army soldier looks towards the snow-covered Pir Panjal range of mountains from one of their forward post at the Line of Control (LOC) between India and Pakistan border, in Poonch, about 248 kilometers (155 miles) from Jammu, India, Wednesday, Dec. 16, 2020
An Indian army soldier looks towards the snow-covered Pir Panjal range of mountains from one of their forward post at the Line of Control (LOC) between India and Pakistan border, in Poonch, about 248 kilometers (155 miles) from Jammu, India, Wednesday, Dec. 16, 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
عضو شوید
سفارت پاکستان در افغانستان روز پنجشنبه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد مناقشه بر سر منطقه، "روز سیاه کشمیر" را برای ابراز همبستگی با مردم جامو و کشمیر تحت مدیریت هند برگزار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلامیه ای، سفارت پاکستان در کابل، پایتخت افغانستان، روز پنج شنبه 27 اکتبر مراسمی را برگزار کرد که در آن اتباع پاکستانی در افغانستان و مقامات سفارت پاکستان در آن شرکت کردند.
در این مراسم آهنگ ویژه ای در مورد کشمیر و همچنین قرائت پیام های رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان پخش شد.
کاردار سفارت پاکستان، سرفراز احمد خان، اظهار داشت که علیرغم استفاده از انواع تاکتیک های غیرانسانی برای تلاش و سرکوب جنبش آزادی، نیروهای هندی از زمان اشغال غیرقانونی جامو و کشمیر در 27 اکتبر در انجام این کار به شدت شکست خورده اند. با همدستی حاکم دوروی و برخلاف میل کشمیری ها.
وی گفت: مردم جامو و کشمیر به دنبال این هستند که جامعه جهانی به عهد خود مبنی بر برگزاری همه‌پرسی بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل عمل کند و مردم این دره از جامعه جهانی برای عدالت طلبی می‌خواهند.
روز سیاه کشمیر چیست؟
در نتیجه اشغال جامو و کشمیر توسط ارتش هند در 27 اکتبر 1947 که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان ساکن آنجا شد، 27 اکتبر به عنوان روز سیاه در پاکستان و به عنوان روز همبستگی با مردم کشمیر نامگذاری شده است.
غازی حسین احمد، رهبر سابق جماعت اسلامی پاکستان که در سال 2013 درگذشت، از عبارت "روز سیاه" برای اشاره به روز 27 اکتبر، روزی که هند کشمیر را تصرف کرد، استفاده کرد.
پاکستانی‌ها و کشمیری‌ها روز سیاه را در سالگرد این حمله هند برگزار می‌کنند، در حالی که هند در آن روز "روز الحاق" را جشن می‌گیرد. از آن زمان، این منطقه منبع درگیری بین هند و پاکستان بوده است.
از آن زمان، این دره باشکوه نقطه تنش بین دو رقیب دارای سلاح هسته‌ای بوده است که در دو جنگ تمام عیار - در سال‌های 1948 و 1965 - و همچنین درگیری سه هفته‌ای در کارگیل در کشمیر شرکت کرده‌اند.
بخش‌هایی از کشمیر در اختیار پاکستان و هند است، اگرچه هر دو کشور مدعی کل منطقه هستند. همچنین بخش کوچکی از کشمیر در اشغال چین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала