پوتین: آمریکا جز سلطه گری چیزی برای ارائه به جهان ندارد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد را تعلیق کرد
پوتین  پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد را تعلیق کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
عضو شوید
بخشی از سخنان رئیس‌جمهور پوتین در جلسه عمومی باشگاه گفتگوی والدای
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور با اشاره به سلطه گری آمریکا چنین گفت: صادقانه بگویم، همه ما به خوبی می دانیم و درک می کنیم: بسیاری موافق نبودند، اما کسی دیگر نمی توانست در برابر این مقاومت کند. اما در نتیجه، با این وجود، نظام روابط بین الملل ملتهب است، اقتصاد جهانی نمی تواند از بحران سیستمی خارج شود. در عین حال، اصول و قواعد - چه در سیاست و چه در اقتصاد - دائماً در حال به فروپاشی هستند.
وی افزود: اگر امروزه برخی از معیارها یا هنجارها برای "قدرتمندان این جهان" سودمند است، آنها دیگران را مجبور به اطاعت از آنها می کنند. اما اگر فردا چنین استانداردهایی مقابله شوند، فوراً به سطل زباله انداخته می شوند، منسوخ اعلام می شوند و قوانین جدیدی وضع می کنند یا سعی می کنند این کار را انجام دهند.
او در ادامه اضافه کرد به این ترتیب، تصمیم به انجام حملات موشکی و بمباران در مرکز اروپا، علیه بلگراد گرفته شد. در عراق و سپس در لیبی. و در واقع، عملیات در افغانستان بدون تصمیم شورای امنیت سازمان ملل آغاز شد. در تلاش برای تغییر موازنه استراتژیک به نفع خود، آنها همچنین مقررات حقوقی بین المللی را که استقرار سامانه های دفاع موشکی جدید را ممنوع می کرد، شکستند. گروه‌های تروریستی با سلاح‌هایی که بی‌رحمی آن‌ها میلیون‌ها انسان صلح‌جو را مجبور به فرار، اسکان مجدد، مهاجرت و فرو بردن کل مناطق در هرج و مرج می‌کند، ایجاد شده‌اند.
پوتین اضافه کرد:" می بینیم که چگونه آزادی تجارت را از بین می برند و از تحریم های به اصطلاح برای فشار سیاسی استفاده می کنند و با دور زدن سازمان تجارت جهانی سعی در ایجاد اتحادهای بسته اقتصادی با قوانین و موانع سختگیرانه دارند که ذینفع اصلی آن شرکت های فراملی آنها هستند. ما همچنین می دانیم که چرا این اتفاق می افتد: ما نمی توانیم مشکلات انباشته شده را در چارچوب WTO حل کنیم، به این معنی که همه این قوانین و خود سازمان را کنار می گذاریم و قوانین جدیدی ایجاد می کنیم. این دقیقا همان چیزی است که من گفتم."
وی علاوه کرد: "در عین حال، ما تمایل برخی از شرکای خود را برای حل مشکلات واقعی بین المللی نمی بینیم. علیرغم همه صحبت ها در مورد نیاز به انطباق با شرایط جدید، هیچ سازگاری واقعی با شرایط جدید در ساختارهای ایجاد شده در طول جنگ سرد که به وضوح از زمان خود گذشته است، مانند ناتو، وجود ندارد. و سازوکار مهمی برای تضمین امنیت سراسری و فراآتلانتیکی مانند سازمان امنیت و همکاری اروپا همواره در تلاش است تا به ابزاری برای تامین منافع سیاست خارجی دیگران تبدیل شود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала